CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Laga poolskydd  (läst 7788 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad wader

Laga poolskydd
« skrivet: juni 22, 2010, 21:22:48:48 »
Hej, vi har en pool (4x8 meter). Poolskyddet är manuellt på rulle men en PVC-belagd polyamidväv som spruckit precis brevid det vita tyget som omsluter linan som går i skenorna. Inget problem tänkte , man handlar en ny bara. Höll på att sätta tungan i halsen när jag såg vad det kostade. Det måste vara överpris om något. Kan man laga det eller finns det någon man kan skicka det till eller köper man ny väv och får den isydd, limmad eller vad den nu är.
« Senast ändrad: juni 23, 2010, 09:51:03:03 av wader »

Poolgiganten

Utloggad D-B 35

SV: Laga poolskydd
« Svar #1 skrivet: september 10, 2010, 10:04:24:24 »
Hej,
Vet inte om det löst sig men du kan prova med: Tingslunda Presenningsfabrik Söderbyvägen  4, 195 60 Arlandastad
Tel: 08-594 429 00
Rostfri pool, Svenska poolfabriken 7*3,5 med hörntrappa.
Byggd 2009. Renoverad med platssvetsad liner och ny VP, Poolklubbens Green Machine M, 2022.

Utloggad cg_joh

SV: Laga poolskydd
« Svar #2 skrivet: september 10, 2010, 15:28:47:47 »
Hej, vi har en pool (4x8 meter). Poolskyddet är manuellt på rulle men en PVC-belagd polyamidväv som spruckit precis brevid det vita tyget som omsluter linan som går i skenorna. Inget problem tänkte , man handlar en ny bara. Höll på att sätta tungan i halsen när jag såg vad det kostade. Det måste vara överpris om något. Kan man laga det eller finns det någon man kan skicka det till eller köper man ny väv och får den isydd, limmad eller vad den nu är.

Så är det faktiskt!

Så fort det har något med pool att göra så kostar det ordentligt extra av någon anledning. Likartade produkter kostar bara en bråkdel om det är ägnat för andra marknader. Tyvär!


simonmoller79

  • Gäst
simonmoller79
SV: Laga poolskydd
« Svar #3 skrivet: maj 29, 2014, 20:35:48:48 »
Hittade ni ngn lösning eller köpte ni nytt poolskydd? Har precis samma problem...

Utloggad jolsen

SV: Laga poolskydd
« Svar #4 skrivet: maj 29, 2014, 21:22:44:44 »
Kontakta nån firma i närheten som jobbar med presenningar/kapell så kan dom säkerligen fixa det för inte alltför blodiga pengar. Jag gav ca 2000:- för byte av kederlister (som dom vita kantlisterna heter) för några år sedan.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Laga poolskydd
« Svar #5 skrivet: maj 30, 2014, 18:40:20:20 »
Sadelmakare eller markistillverkare, eller plastsvetsare-företag kan fixa sånt där, kanske.
Dock, min erfarenhet är att det är svårt att få det att hålla om skyddet börjar ha mer än 5 år på nacken, solen och slitaget gör att det blir skört.
Hur gammal pooltäckning har ni?

Rent generellt får man nog räkna med att pooltäckningarna kostar en slant, ytterst få överlever mer än tio år med bibehållen styrka/funktion/säkerhet - det är i alla fall min erfarenhet.
Pooltak vet jag inte hur länge de håller, men skulle de hålla i 20 år eller mer så framstår de helt plötsligt som mycket intressanta långsiktiga alternativ, även ekonomiskt.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Laga poolskydd
« Svar #6 skrivet: juni 01, 2014, 20:50:47:47 »
Hej kolla med ngn som fixar kapell o presenningar .
Finns en i Lidköping Filsbäck som jag fixade min list hos
men jag ångrade efter åt att jag inte beställde en ny helt o
hållet han begärde 5000 för 8*4 jämför gärna med poolfirmor
så ser man skillnaden inte obetydlig.
Roland 8)
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag