VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Val av automatik för klorering och pH  (läst 6556 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MadeleneD

SV: Val av automatik för klorering och pH
« Svar #30 skrivet: april 09, 2022, 16:48:28:28 »
Hej Madelene!
Jag har tittat en länge tid på MiniMaster men efter läst denna tråden så har jag börjat luta mig åt Klorinator istället som verkar enligt folk här vara en mer "modern" lösning från Heyward.

Får jag fråga vad som gjorde att du till slut landade i Aseko lösningen? Känns som dina tankar vart liknande de jag har så vore kul att höra ditt val.

Hej quackpack,
det landade i Aseko pga att den kändes enklare än Hayward (som dessutom haft problem med missade kretskort i vissa leveranser) men modernare än MiniMaster. Jag önskar att jag hade mer att komma med än så, men jag vidhåller att man nog blir nöjd oavsett vilken man väljer. Salt valde jag bort pga det ökade komplexiteten med materialval etc.


Poolgiganten

Utloggad ktd

SV: Val av automatik för klorering och pH
« Svar #31 skrivet: maj 17, 2022, 08:19:33:33 »
Det blev en Aseko ASIN AQUA Net CLF.
Vad gjorde att ni valde CLF-versionen framför Redox? Jag har fortfarande inte bestämt mig om jag ska ha automatik eller fortsätta med manuell dosering men om det blir automatik kommer det (iaf i dagsläget :)) bli en Aseko men lutar åt Redox efter diskussioner med "experter".

Utloggad Mason

SV: Val av automatik för klorering och pH
« Svar #32 skrivet: maj 27, 2022, 23:23:38:38 »
Hej,

Tänkte bidra med min teknik som jag ska installera till helgen. Har kört enklare prylar sedan starten 2017

1 st Zodiac FloPro VS poolpump, varvtalsstyrd
1 st Zodiac EXO iQ 18 saltklorinator
1 st Zodiac Dual Link ph styrning till EXO iQ
1 st Zodiac MS650 sandfilter där jag stoppar in Zodiac Crystal Clear glas

Allt detta styrs med Zodiac appen iAquaLink ( har för övrigt en Zodiac robot också via appen )

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan