VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Har tappat sugen nu....  (läst 7444 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad palfal

SV: Har tappat sugen nu....
« Svar #10 skrivet: juli 27, 2010, 12:24:44:44 »
Ja nu händer det grejer. I dag blir linerläggningen klar och vattenbilen är på väg. Jag ska bada oavsett temperatur och barnen med. Trallbygge runt om känns nu mer överkomligt. Tack för support här och jag har inte gett upp.'

Det som kan kännas lite irriterande ibland är när andra har åsikter om hastigheten på mitt bygge. Och framförallt sådana som aldrig genomfört ett projekt liknande detta själva. En del tror tydligen att lösningen är bra planering. Det faktum att det krävs tid och pengar verkar inte vara lika viktigt.




Poolgiganten

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Har tappat sugen nu....
« Svar #11 skrivet: juli 27, 2010, 12:55:54:54 »
Hej palfal!

Kul att du hittat sugen igen! O0

Jag vet inte vilka som haft åsikter om hastigheten på ditt bygge, men det måste väl kännas skönt med alla positiva inlägg du fått från medlemmarna i poolforum?  <dontkn>
Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad palfal

SV: Har tappat sugen nu....
« Svar #12 skrivet: juli 27, 2010, 15:54:44:44 »
Ja absolut skönt att få lite förståelse. De som har åsikter är folk som jag har runt omkring mig som gärna ringer och vill låna grejer och få hjälp med än det ena än det andra. Nu har jag börjat att säga nej till sådant, jag har framför allt brist på tid och den lilla jag har kvar vill jag ägna åt mig själv och min familj.

En tanke som också slår mig ibland är vilken bubbla vi lever i när ett stort problem är att poolen inte är badbar. Ibland känns det som om man skulle backa bandet och försöka vara lite tacksam för det man har och har åstadkommit. Detta känns svårare och svårare i dessa tider där det ska ändras, byggas, renoveras och bytas ut.

Nu ska poolen bli badbar och sedan ska jag bada och ta en dags semester och lösa korsord. s

Tack för supporten  här på forumet!

Utloggad utopiazz

SV: Har tappat sugen nu....
« Svar #13 skrivet: juli 28, 2010, 08:50:53:53 »
Det som kan kännas lite irriterande ibland är när andra har åsikter om hastigheten på mitt bygge. Och framförallt sådana som aldrig genomfört ett projekt liknande detta själva. En del tror tydligen att lösningen är bra planering. Det faktum att det krävs tid och pengar verkar inte vara lika viktigt.

Planeringen är viktig men den är inte allt, eller rättare sagt, planeringen är viktig och man måste även planera för det som inte går att planera. Det gäller att sätta upp realistiska mål där man lägger in både tid för oförutsedda saker och tid för återhämtning.

Sen kan jag bara säga att den som har åsikter utan erfarenhet ska "knipa näbb". Det är lätt att vara "hobbykonsult vid sidan om" men vet man inte vad det handlar om så har man ingen talan.



Ja absolut skönt att få lite förståelse. De som har åsikter är folk som jag har runt omkring mig som gärna ringer och vill låna grejer och få hjälp med än det ena än det andra. Nu har jag börjat att säga nej till sådant, jag har framför allt brist på tid och den lilla jag har kvar vill jag ägna åt mig själv och min familj.

Nu vet ja inte vad "folk" vill låna eller ha hjälp med men jag antar att det inte bara handlar om "bärhjälp" utan du har kunskap om något dom inte kan själva. Jag körde eget för en massa år sedan och konstaterade att mycket tid las på annat än mina betalande kunder, denna tid låg nästan alltid på kvällarna. När jag började säga att "jag har inte tid just nu, men vi kan boka in ett besök DAGTID om en vecka eller två" så blev allt mycket enklare. Ännu enklare blev det när dom insåg att det fanns en "prislista" knuten till hembesöken ;)


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag