Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Övergång mellan pool och trädäck - Förslag mottages  (läst 4093 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad happel

Övergång mellan pool och trädäck - Förslag mottages
« skrivet: mars 03, 2009, 20:49:12:12 »
Hej på Er alla!

Har nu gjutit en betongplatta, murat upp med block
och gjutit ihop allt med armeringsjärn och just nu
står härligheten och bränner för fullt.

Blocken om utgör poolens kanter är ungefär 20 cm....

Själva tanken är sedan att ha en liner.

MEN nu vill jag ha tips och bilder på snygga övergångar
till trädäcket som jag skall ha. Har beställt ett ädelträ
från Asien som är mörkt men snickaren säger att det inte blir
bra att lägga trädäcket hela vägen över betongkanten, alltså
ända fram till vattenkanten.

Please, kom med snygga förslag och idéer. Kan man använda någon
plåtprofil eller kan vad kan man hitta på. Måste ju finnas tusen ideer
men just nu har jag ingen...

Hör av ER!

Poolgiganten

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Övergång mellan pool och trädäck - Förslag mottages
« Svar #1 skrivet: mars 03, 2009, 20:59:49:49 »
Hej,

Förstår inte riktigt snickarens ståndpunkt. Har själv trä hela vägen fram och lite över kanterna
mot poolen (dock vanligt svensk tryckt virke). OM jag fick chansen att göra om det hela skulle
jag inte ha ändträ mot poolen vilket jag har idag. I ditt fall skulle jag sätta en ram runt poolen som är girad i hörnen, lite beroende på mått och annat kan man göra den ramen en eller två brädor bred. Sen låter man däcket ansluta dikt mot den ramen. Är ytan inte alltför stor kan man kanske fortsätta med den girade ramvarianten utöver hela däcket.
Ramtänket gör det ju lite komplicerat med det underliggande regelverket, men du kommer ju att ha en 20 cm bred mur att fästa i. Misstänker även att en regel kommer att placeras på muren för infästning av snapin list till linern, i så fall har du ju en lämplig infästning för ramen jag talar om.

Något projekt här på forumet har ett däck lagt ungefär som det jag försöker beskriva, där finns även bilder. Har inte tid att leta idag, hittar du inget i forumet så återkom så skall jag försöka hitta den bild jag tänker på.

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag