VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: dammsugning  (läst 18826 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad HasseA

SV: dammsugning
« Svar #30 skrivet: maj 27, 2007, 19:48:43:43 »
Följde RLAs tips om "Net skim", fungerar kanon. har på det hela tiden tömmer och rengör påsen ett par gånger i veckan, där hamnar nog 80 % av skiten. Vet inte hur länge man kan ha samma påse <hmm>, vet du RLA? Som komplement till "Net skimmen" använder jag håven till att rengöra bottren och får då bort allt synlig skit mycket enkelt och snabbt. Har ännu inte haft något behov av att dammsuga efter tre vecors drift, trycket är konstant. Då skall man väl inte behöva dammsuga eller? Är Net skim + håv ett bra alternativ till att minska på dammsugningen? Jag tror det i allafall (hopas jag)

Poolgiganten

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
SV: dammsugning
« Svar #31 skrivet: maj 27, 2007, 20:04:39:39 »
Jag "slår" ur skiten från silkorgen med net skim påsatt, efter det sköljer jag den baklänges och så är den klar att användas igen!
Hur länge den håller? vet inte säkert men det kanske går 3-4 st på en sommar (55-75 kr). Det som händer för mig är att det till slut går maskor i den som blir som hål, när dom är för stora/många så byter jag net skim!
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Utloggad spike

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hallandslän/Rydöbruk
  • Antal inlägg: 297
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Primastarpool dia:5,5 djup1,22. 25 kvm solfångare
    • Visa profil
    • "Min tråd på forumet"
SV: dammsugning
« Svar #32 skrivet: juni 22, 2007, 21:52:43:43 »
Du kan ja prøve dette, fungerer hos meg:
Skift plattan til en med vinkelfeste slik at du kan ta sugeslangen igjennom skimmer og ikke opp.

Detta har jag gjort nu! O0 Funkar kanon!!

Ett tips:

Att fylla slangen brukar kunna vara drygt... Tryck den mot inloppen så fylls den på nolltid :)

Och så gör jag nu oxå  <love>

jag fäller bara ner skvalpluckan och för in plattan utan att den kommer ovanför vattennivån i skimmern, sen suger den fast plattan och jag kan börja, när jag ska sluta lyfter jag plattan försiktigt i den ända slangen är fäst så börjar pumpen suga på sidan om, klart!

Och detta blev kanon oxå, fast lyfta plattan e störtomöjlig här sitter som berget.
Men så jäkla enkelt det är att städa poolen nu för tiden  ;D


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan