VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Snabbfäste till stege?  (läst 2589 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MackeWesen

Snabbfäste till stege?
« skrivet: mars 22, 2019, 16:54:03:03 »
Rib cover ska införskaffas nu i vår, och då kommer våran stege att hamna lite dumt till. och behöver då lite tips på om det finns några färdiga snabbfästen att köpa eller om någon har konstruera nån egen smart lösning ?

Poolgiganten

Utloggad oscar

SV: Snabbfäste till stege?
« Svar #1 skrivet: mars 25, 2019, 16:58:45:45 »
Finns ju annars poolstege som är anpassad för Rib-cover med vikfäste.

Utloggad MackeWesen

SV: Snabbfäste till stege?
« Svar #2 skrivet: mars 25, 2019, 22:56:28:28 »
Jag har vikfäste men stegen är så smal, så fästena hamnar så nära poolkanten, i trallbräda nr 2 ifrån kanten och vill att covret ska ligga en bit in på trallen så inte allt tryck hamnar på sargen, trallbräda nr 1. Som är skruvad i poolstomen. lägger in en bild så kanske det är lättare att förstå hur jag menar

Utloggad oscar

SV: Snabbfäste till stege?
« Svar #3 skrivet: mars 26, 2019, 08:11:08:08 »
Jag har vikfäste men stegen är så smal, så fästena hamnar så nära poolkanten, i trallbräda nr 2 ifrån kanten och vill att covret ska ligga en bit in på trallen så inte allt tryck hamnar på sargen, trallbräda nr 1. Som är skruvad i poolstomen. lägger in en bild så kanske det är lättare att förstå hur jag menar

Jag menar att du kan köpa en ny stege som är anpassad för just Rib-cover t.ex.
Annars är det väll att få bort själva vikfästet och bygga så lejdaren är löstagbar såsom stegar för pooltak är.

Utloggad Birkamannen

SV: Snabbfäste till stege?
« Svar #4 skrivet: april 23, 2019, 23:39:48:48 »
Jag har samma stege och har irriterat mig på småstrul i samband med hoprullning av rib. Jag satte stegen på gaveln/kortsidan istället...

Utloggad pmk

SV: Snabbfäste till stege?
« Svar #5 skrivet: april 24, 2019, 20:59:32:32 »
jag är på jakt efter en stege som är smal och kan monteras i första pool stenen poolsargen , får inte bygga mer än typ 35 cm,
har en pahlens stege helt ny som bygger förmyckte för mig , som den som dom föreslog i ditt inlägg.

är du intresserad av att byta stege ,

Utloggad MackeWesen

SV: Snabbfäste till stege?
« Svar #6 skrivet: april 25, 2019, 06:39:51:51 »
Här skickat ett PM till dig pmk

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan