CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Brilix värmepumpar  (läst 5875 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bengtner

Brilix värmepumpar
« skrivet: augusti 16, 2010, 15:26:50:50 »
Någon som har erfarenhet av Brilix värmepumpar. Priset ser ut att vara väldigt bra. Är på jakt på en pump för en 60m3 pool, och måste nog upp på 11-12kW om det ska vara lönt.
8x4m Thermopool från Nettopool. Värmer med 13kW G&J, Brilix Jetswim, Pahléns Minimaster Autodos

Poolgiganten

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Brilix värmepumpar
« Svar #1 skrivet: augusti 16, 2010, 17:17:45:45 »
Jag är väldigt nöjd med min Brilix... Den drar mindre ström än märkt samt att den är riktigt tyst.  <sol>

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad Neo

SV: Brilix värmepumpar
« Svar #2 skrivet: augusti 17, 2010, 10:59:39:39 »
Instämmer med föregående talare, vill lägga till att jag har fått mycket bra support när jag har behövt!

/Neo

Utloggad Petri

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Rosersberg
  • Antal inlägg: 30
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Brilix värmepumpar
« Svar #3 skrivet: augusti 21, 2010, 18:09:23:23 »
Hej jag har använt en brilix hela sommaren och är nöjd med uppvärmningen och el förbrukning, men när jag kopplade på min vattenpump i början och så ställde jag in stop och start tider genom brilixen, men nästan varje gång vattenpumpen skulle igång så gick säkringen i värmepumpen. Men jag har dragit om strömmen och satt en egen timer på den från 10:00 till 20:00 då stänger brilixen av sig själv för den känner av att det inte finns något flöde.
Då har vi haft 30 grader från när isen smälte till nu och vi kommer att bada ett tag till :) Mvh : Petri

Utloggad spider

SV: Brilix värmepumpar
« Svar #4 skrivet: november 15, 2010, 19:38:02:02 »
Instämmer med föregående talare, vill lägga till att jag har fått mycket bra support när jag har behövt!

/Neo

Vem har du fått support från? Den du köpte av eller?
Funderar på att köpa en och bra support är ju alltid bra.

Utloggad Neo

SV: Brilix värmepumpar
« Svar #5 skrivet: november 17, 2010, 10:43:45:45 »
Instämmer med föregående talare, vill lägga till att jag har fått mycket bra support när jag har behövt!

/Neo

Vem har du fått support från? Den du köpte av eller?
Funderar på att köpa en och bra support är ju alltid bra.

Hej Spider,

Jag köpte min av Lars på Livingquality (antar att det är han som driver Brilix i Sverige) Han ställde upp för mig när jag som novis försökte att få ordning på mina prylar. Min maskin har snurrat i 3år nu utan ett enda problem.

Utloggad andreaswi

SV: Brilix värmepumpar
« Svar #6 skrivet: december 22, 2010, 14:32:23:23 »
Precis beställt en Brilix THP 120 från Rubinpool. Hoppas den kan förhöja den fina sommarkänslan några snäpp ytterligare!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag