VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Lay-z-spa, problem med rengöring.  (läst 13006 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mats Björkman

  • Gäst
Mats Björkman
Lay-z-spa, problem med rengöring.
« skrivet: juli 09, 2018, 15:37:17:17 »
Hej,

Har införskaffat ett Lay-z-spa Paris som vi är väldigt nöjda med, men vi har enorma problem med att få vattnet att vara klart. Som det är nu rengör eller byter vi filtret i princip vartannan dag, filtrering står på i princip morgon till sen kväll och vi kör anti-bakteriella medel c:a var fjärde-femte dag och klor-justerar (oftast höjer) c:a var tredje dag. PH-värdet ligger bra, klorvärdet lika så och det luktar sällan det minsta illa, men vattnet är galet grumligt och vitt/ljusgult, Så här blir det efter c:a två veckors användning och till slut blir vi nödgade att byta vatten helt. En bov i dramat kan säkert vara solskyddsmedel, men utöver det? Allt jag läser om vitt vatten är att PH:t inre stämmer, men det gör det ju för oss. Vad kan man göra? Ingen av våra vänner som har liknande pooler har detta problem. Mvh mats

Poolgiganten

Utloggad Robinn

SV: Lay-z-spa, problem med rengöring.
« Svar #1 skrivet: juli 09, 2018, 16:41:03:03 »
Jag skrev om samma fenomen i mitt inlägg några trådar längre ned. Hoppas på svar här eller där. Funderade även på att uppgradera rengöringen med ett sandfilter men har inte fått svar på der heller. Säg gärna till om du kommer på vad som är fel.

Utloggad TommyC

SV: Lay-z-spa, problem med rengöring.
« Svar #2 skrivet: juli 10, 2018, 09:11:57:57 »
Vi har inget Spa själva men dom vi känner som har är väldigt noga med att alla ska duscha före bad.  O0
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad nijo2

SV: Lay-z-spa, problem med rengöring.
« Svar #3 skrivet: juli 10, 2018, 10:11:28:28 »
Hej,

Har införskaffat ett Lay-z-spa Paris som vi är väldigt nöjda med, men vi har enorma problem med att få vattnet att vara klart. Som det är nu rengör eller byter vi filtret i princip vartannan dag, filtrering står på i princip morgon till sen kväll och vi kör anti-bakteriella medel c:a var fjärde-femte dag och klor-justerar (oftast höjer) c:a var tredje dag. PH-värdet ligger bra, klorvärdet lika så och det luktar sällan det minsta illa, men vattnet är galet grumligt och vitt/ljusgult, Så här blir det efter c:a två veckors användning och till slut blir vi nödgade att byta vatten helt. En bov i dramat kan säkert vara solskyddsmedel, men utöver det? Allt jag läser om vitt vatten är att PH:t inre stämmer, men det gör det ju för oss. Vad kan man göra? Ingen av våra vänner som har liknande pooler har detta problem. Mvh mats

Hade precis samma med mitt Mspa och kom fram till att filtret är i klenaste laget. Måste i princip gå nonstop.

Utloggad JFMR

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 16
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Lay-z-spa, problem med rengöring.
« Svar #4 skrivet: juli 10, 2018, 15:59:36:36 »
Till 99% för lite klor/desinfektion i vattnet. Även om du har dålig cirkulation så brukar man normalt säga är där bara klor i vattnet så kan vattnet i princip inte bli dåligt. Har vattnet blivit dåligt så kan det behövas högt klor (över 5ppm) i ca 3 dagar innan det klarnar upp igen.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag