CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Trappa längs hela kortsidan?  (läst 26532 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Conny737

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 135
  • Total likes: 3
  • Färdig pool, småfix på trädäck kvarstår
    • Visa profil
SV: Trappa längs hela kortsidan?
« Svar #40 skrivet: oktober 27, 2012, 13:26:44:44 »
Här är det minusgrader också, fast bara på natten. Men det ska bli mildare på måndag sägs det. Så får man hoppas att SMHI har rätt  ;D

Så ligger nog motviljan för att mura hos latmasken i mig. Jag har murat lite grann (garage + källartrapp och mur under en veranda), men det är som du säger mycket släpande. Och blaskande med cement och vatten. En annan sak är att mina murabeten nog är hållfasthetsmässigt ok (garaget har stått i 15 år nu...) men har kanske lite att önska när det gäller finish. En tanke jag haft är att jag murar själv, så tar jag hit ett proffs för att putsa. Han ska väl kunna putsa bort eventuella skevheter.
Det var nog det linerkillen hade erfarit, hemmajobbare som inte murat tillräckligt rakt. Då blir det problem om man som jag skall ha mosaikliner.

Diskutera planer och drömma.. ja kanske formumet tar fart igen snart. Vi som håller på att bygga är nog inne på forumet, men de andra som är färdiga och kan återge sina erfarenheter är kanske inte så frekventa besökare.
Tror att det är kanske är som med båten, när man tagit upp den och gömt den under vintertäckningen så orkar man inte tänka på båtliv förrän dygnen börjar bli längre igen.

Men jag har haft fel förr.
Så det är säkert som du säger! :)
Thermopool 8x4
Värmepump G&J PACW1V-30  12,8 kW
Zodiac Pro saltvattensgenerator (automatisk reglering av Klor och pH)
Walu Lux Starlight poolskydd
Cumaro trädäck
Dolphin M5 poolrobot
Plus lite annat smått och gott

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Trappa längs hela kortsidan?
« Svar #41 skrivet: oktober 27, 2012, 19:57:44:44 »
Tror att det är kanske är som med båten, när man tagit upp den och gömt den under vintertäckningen så orkar man inte tänka på båtliv förrän dygnen börjar bli längre igen.

Det stämmer nog väldigt bra!
Har man väl slagit igen poolen så går många i ide över vintern. ;)
Det är nog bara jag som är inne varje dag o läser allt  ::) men tyvärr så kan jag inte allt. :)
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad je

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Lerum
  • Antal inlägg: 377
  • Total likes: 38
  • Kön: Man
  • Äntligen, efter två års byggande kan man bada!
    • Visa profil
SV: Trappa längs hela kortsidan?
« Svar #42 skrivet: oktober 27, 2012, 21:19:11:11 »
Menar du bokstavligen Fia, du läser allt!?! :o
Egenkomponerat Leca/betong pool, 9,2 X 4,5, trappa/soffa i ena kortändan, brutit hörn i andra. Rostfria ingjutningsdetaljer från Pahlen, platssvetsad Alkorplan liner, Speck Eco Touch, 150kg sandfilter, Blue Lagoon 75W UV-C, 12kw Luxlama VP, Rolltop. Två 300W lampor i ena långsidan, två 50W Spa lampor i trappan. Två breddavlopp, fyra inlopp. Nitro Wall Scrubber poolrobot.
Min byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8433.0

Utloggad Fia

SV: Trappa längs hela kortsidan?
« Svar #43 skrivet: oktober 27, 2012, 23:25:04:04 »
Yes, har läst alla inlägg i detta forum, (jag är nog den enda :P)
Många "skummar" jag bara igenom för att få ett hum om vad som skrivs.
Jag har varit medlem länge, sen nov-04. :)
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag