Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Tankar om poolskydd - skall köpa  (läst 1675 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Varmtibadet

Tankar om poolskydd - skall köpa
« skrivet: augusti 04, 2015, 12:02:58:58 »
Jag är i tankar att köpa ett poolskydd, presenning/duk som löper längs skenor ni vet.

Poolen är indäckad och nivå på altandäcket och vattennivån gör att jag tror att duken kommer hänga ovanför vattnet, dvs inte vila på vattenytan.  Hur påverkar detta tempen i vattnet, bör jag använda bubbelplasten under duken??

Jättetacksam för snabb respons...

EDIT: duken är inte 1meter bredare än poolen, jag som tänkte fel.
« Senast ändrad: augusti 04, 2015, 13:27:12:12 av Varmtibadet »

Poolgiganten

Utloggad Onsalabo

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Onsala
  • Antal inlägg: 216
  • Total likes: 18
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Tankar om poolskydd - skall köpa
« Svar #1 skrivet: augusti 04, 2015, 21:11:42:42 »
Jag tror inte du behöver använda bubbelplast. Jag har en duk med aluminiumprofiler som rullas ut över poolen och ligger mot trädäcket. Den har små hål för regnvattnet. Den ligger 15-20 cm ovanför vattenytan och med den krävs ingen bubbelplast. Det blir som ett växthus under duken, speciellt då min är transparent. Kondensen lägger sig på duken så man förlorar nästan ingenting genom avdunstning.
Rubinpool rund 6 m diameter med Gullberg & Jansson värmepump, Zodiac Tri 10 Pro saltklorinator och ribb-topp från Plastman.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag