CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Ibland kan det gå fel  (läst 3490 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pea

Ibland kan det gå fel
« skrivet: augusti 10, 2008, 21:23:07:07 »
tidigt i våras så köpte vi en maxitemp 51 av D på Pool..... (är det ok att namnge person och företag? ) eftersom det var långt kvar till säsongen så fick vi lite rabatt men det var en fabriksny värmepump. vid leverans så visade det sig att värmepumpen var skruvad med, det fanns tydliga ringrepor i plåten runt skruvarna, en liten inbuktning och dessutom var en av skruvarna till fläkten inte idragen hela vägen och det syntes tydligt på kablaget att det varit inkopplat. vi blev givetvis lite besvikna och ringde omedelbart upp D, han var oförstående och urskuldade sig att dom iaf inte skruvat med pumpen, egentligen så ville vi ha en ny pump direkt men eftersom vi fått bra rabatt och D visat sig bussig tidigare så tänkte vi att några repor kan vi leva med, men jag påtalade för D att det var under förutsättning att det inte uppstod några problem med pumpen.

nu för ett par veckor sedan så har den börjat krångla, den startar, går en minut och stoppar, efter 3 min startar den igen och så håller den på så, dessutom hörs det att den går med obalans när den går.
jag tog kontakt med D och påtalade att nu var det nog dags att skicka en ny värmepump iaf, så får han den trasiga i retur.
D ville då kolla med pahlens först när dom kom tillbaka från semestern, det har han gjort nu.
han skriver i sitt svar till mig

"Jag hade en diskussion med Pahlén i fredags och de ställer sig mycket frågande till att de skickat ut en ”begagnad” värmepump, jag vet att vi inte heller gjort det."

detta tolkar jag som att han mellan raderna anklagar mig för att ljuga när jag säger att värmepumpen var skruvad med vid leverans. känns som en ren förolämpning. hur kan man ens komma på tanken att kunden ljuger när han ringer och säger att det finns tydliga tecken på att varan är "skruvad med" ? varför i hela friden skulle jag göra det?

D tycker att jag skall skicka pumpen till dom för lagning.
för mig är det alldeles uppenbart att det är ett måndags ex som dom haft problem med och försökt fixa till innan den ens såldes till mig. risken för att det blir en tråkig följetong med den pumpen är mycket stor och varför skulle jag gå med på det?

jag har nu svarat D att vi bara accepterar en ny pump.
ska bli intressant att se hur han väljer att sköta det här.

min uppfattning sedan tidigare är att D är smart och ärlig så förmodligen inser han att det var ett misstag att anklaga kunden för att ljuga och att kunden inte skall bli lidande för problem i de egna leverantörs leden, de problemen är givetvis något mellan honom och leverantören och kunden skall hållas utanför. så förmodligen kommer det en ursäkt och ett leveransbesked om en ny pump i nästa svar.

fortsättning följer......


Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Ibland kan det gå fel
« Svar #1 skrivet: augusti 10, 2008, 21:29:55:55 »
Du har rätt, vi ska inte prata om namn o företag.
Hoppas att du får rätt nu!!
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Ibland kan det gå fel
« Svar #2 skrivet: augusti 10, 2008, 21:58:01:01 »
hej pea
Tycker inte att du skall hänga upp dig så mycket på att det fanns ringmärken på pumpen
Jag köpte en pump från en leverantör  som plockar bort kåpan och placerar ingående detaljer såsom slangkopplingar dokumentation e.t.c inuti pumpen före leverans.
Sedan får man själv skruva loss kåpan och ta ur dessa i samband med monteringen.
Tänk på när man köper en ny bil så gör man leveransservice då kan det också bli märken.
Det som däremot är tråkigt är ju att pumpen börjat krångla vilket du bör få rättelse på omgående eftersom nu när vädret blir sämre är det svårt att leva utan.
Stå på dig för snabb service
mvh carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad Pea

SV: Ibland kan det gå fel
« Svar #3 skrivet: augusti 10, 2008, 22:21:41:41 »
ok Carlos men maxitemp är inte utförda så att kåpan skall lossas av varken kund eller återförsäljare. sen fanns det fler tydliga spår som visade på samma sak.
« Senast ändrad: augusti 11, 2008, 08:02:47:47 av Pea »
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad Pea

SV: Ibland kan det gå fel
« Svar #4 skrivet: augusti 11, 2008, 19:41:10:10 »
efter en del påtryckningar och att jag fotograferat skadorna och skickat till säljaren så kom beskedet att en ny värmepump är på väg. sätter in foton här så ni förstår att jag inte klagat på smårepor, ingen kan väl påstå att det ska se ut så här på en fabriksny vara. för mig är det klockrent att någon klåpare mecklat med den.
jag har inte fått klara besked än men gissar på att det var Pahlen som gav med sig när dom såg fotona.

det satt en bit in men jag måste ändå tacka säljaren D på Pool..... för att det löstes på bästa tänkbara sätt. hoppas att han själv går skadelös ur det här, det är ju förmodligen någon på pahlen som dabbat sig.

men det är svårt ibland att hävda sin rätt som konsument, om det inte varit för att jag själv inte ger mig i första taget och att säljaren är ovanlig godhjärtad så hade det nog sett annorlunda ut, många orkar ju inte stå emot utan ger upp när säljarna kommer med sina "det ska vara så på den modellen" argument.
« Senast ändrad: augusti 11, 2008, 19:44:44:44 av Pea »
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad Fia

SV: Ibland kan det gå fel
« Svar #5 skrivet: augusti 11, 2008, 20:04:41:41 »
De hade nog ganska svår att gå emot dessa bilder. Bra att det löste sig! O0
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Ibland kan det gå fel
« Svar #6 skrivet: augusti 11, 2008, 20:18:06:06 »
hej pea
ser verkligen skumt ut värre än jag tänkte mig bra att det löste sig
//carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad Samses

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Saltsjö-Boo
  • Antal inlägg: 412
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Ibland kan det gå fel
« Svar #7 skrivet: augusti 22, 2008, 08:17:07:07 »
Inte mer än rätt.
Pool: Folkpool 3,5 x 7, värms med luftvärmepump

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag