CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pool Store Flexipool eller Lainex/Vikingpool  (läst 11191 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad johansofie

Pool Store Flexipool eller Lainex/Vikingpool
« skrivet: juni 14, 2008, 13:43:49:49 »
Hej, vi funderar på att bygga en 4X8, och tycker att Lainex/Vikingpoolen verkar bra.
Har även kollat på Pool Store`s Flexipool, den är billigare men kanske inte lika bra?
Är det någon som har erfarenhet av ovanstående pooler?
Eller någon annan prisvärd pool som är enkel att montera själv.

Mvh Johan och Sofie.

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Pool Store Flexipool eller Lainex/Vikingpool
« Svar #1 skrivet: juni 14, 2008, 15:40:00:00 »
Hej o välkommen. :)

Poolerna är nog ganska likvärdiga, vad det gäller ramen, med om du har räknat på 95 450:- hos Lainex så är det ju mycket isolering med i det priset.
Jämför vad paketen innehåller o kolla hur starka pumparna är ex.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Pool Store Flexipool eller Lainex/Vikingpool
« Svar #2 skrivet: juni 14, 2008, 15:54:39:39 »
Hej, vi funderar på att bygga en 4X8, och tycker att Lainex/Vikingpoolen verkar bra.
Har även kollat på Pool Store`s Flexipool, den är billigare men kanske inte lika bra?
Är det någon som har erfarenhet av ovanstående pooler?
Eller någon annan prisvärd pool som är enkel att montera själv.

Mvh Johan och Sofie.
Finns säkert många som slår ett slag för just sina egna val, självklart!
För egen del valde vi en "Vikingpool" (galv.plåt) och kändes helt rätt sett till enkelt att montera, stabilt, kvalitativt etc. samt inte minst slutresultat.
Som diskuterat i olika trådar så rekommenderas att välja stor trappa - oslagbar samlingsplats med "friends", ungars kompisar, relax m.m.
Se också över helhet med rätt dimensionerade pumpar, filter etc. men det brukar vara det lilla bekymret men "snåla" inte med detaljerna i det stora sammanhanget.
Lycka till!  O0
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2846.msg21466#msg21466
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Utloggad johansofie

SV: Pool Store Flexipool eller Lainex/Vikingpool
« Svar #3 skrivet: juni 14, 2008, 21:28:26:26 »
Tack för era svar!
Det lutar åt Vikingpoolen, vad vi har läst så verkar alla som byggt den vara nöjda. Tycker om stommen, verkar lätt att montera och man slipper stagen som dom flesta andra pooler har

Men väljer vi Flexipool så får vi Poolpaket med bräddavlopp, lampa samt inlopp i rostfritt stål. Blå eller vit rak trappa, mosaik eller carrara liner. 0,55kW plast-pump och 500 filter. Vägg och bottenmatta. Komplett poolvårdspaket samt elcentral, för 97000kr.

Är det ingen som byggt en Flexipool från Pool Store?
Mvh Johan och Sofie

Utloggad Pea

SV: Pool Store Flexipool eller Lainex/Vikingpool
« Svar #4 skrivet: juni 15, 2008, 09:29:33:33 »
vet inget om deras poolpaket men kan bara säga att poolstore är mycket bra att ha att göra med, uppstår det något problem så fixar Daniel det utan gnäll. jag har handlat prylar för totalt 90.000 där och det har varit några småsaker som gått fel, men jag har bara ringt och snackat med Daniel så har han fixat det blixtsnabbt.
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad thomaslakers

SV: Pool Store Flexipool eller Lainex/Vikingpool
« Svar #5 skrivet: juni 16, 2008, 07:41:20:20 »
Hej!

 jag har handlat en Flexipool 4*10m från Poolstore förra året, och måste erkänna att jag är mycket imponerad av hur Daniel har sköt servicen, okunnig som jag är blev det många samtal dag, kvällar, som natt, men Daniel var alltid lika hjälpsam, vi köpte till en Romersk trappa på 3 meter och detta kan jag rekomendera som andra skriver, vi hade ångrat oss idag om vi inte lagt dessa extra pengar.
Jag har haft några missöden med saker som gått sönder men detta har mer berot på att jag inte gjort rätt vid montering men detta har Poolstore löst.

Jag har bara positiva erfarenheter av Poolstore, det finns säkert dom som inte delar min åsikt men jag har personligen svårt att tro detta efter Daniels bemötande mot mig.

Mvh Nöjd Kund Thomas Svanesund
Poolstore 4x10x1,5 med trappa Roman end classic 3,0x110, byggnadsår 2007 ej helt klar och blir det nog aldrig,Värmer med gullberg&jansson 13,8kw + VP CTC Eco heat 8,5 + vvx  Pahlens 75kw, rening sandfilter 600, pump victoria 3 fas 0,76kw, 1hk

Utloggad johansofie

SV: Pool Store Flexipool eller Lainex/Vikingpool
« Svar #6 skrivet: juni 16, 2008, 12:27:26:26 »
Hej Thomas!
Kul att du är nöjd med din Flexipool, tycker du att stommen var lätt att montera?
Blir mer och mer sugen att beställa deras Flexipool 4x8 paket delux inkl Roman-end trappa för 105000kr.
Mvh Johan och Sofie

Utloggad Pea

SV: Pool Store Flexipool eller Lainex/Vikingpool
« Svar #7 skrivet: juni 16, 2008, 12:58:54:54 »
för info så är det Daniel som är den kunnige och servicemedvetne på poolstore, han har mer personal som hjälper till nu när det är högtryck och dom är inte lika kunniga, (min erfarenhet) men be att få tala med Daniel direkt om ni har tekniska frågor eller problem.
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad thomaslakers

SV: Pool Store Flexipool eller Lainex/Vikingpool
« Svar #8 skrivet: juni 16, 2008, 13:31:15:15 »

Hej!

Det stämmer som Pea säger, försök att ha kontakt med Daniel direkt.
Att montera stommen var inga större problem när man har fått underlaget plant, la trall 22*95 under som en ram i flisen, sen är det till att montera stagen och det är en massa skruvar men inte heler detta var något problem, även om jag som vanligt lyckades få dom fel haha men det ändrade vi lätt.
Regla upp mellan poolsidorna (för att ha inne måttet) sen spänner man sidostöden läg gärna en stenplata i botten på stödet, har du den sen i våg kan du börja lägga cement över stagen, ja nu är det enkelt när man har gjort det.

Jag tyckte inte att det var svårt och jag är inte den mest händige.

Lycka till i ditt val, skall bli spännande att se vad ni väljer.

Mvh Thomas
Poolstore 4x10x1,5 med trappa Roman end classic 3,0x110, byggnadsår 2007 ej helt klar och blir det nog aldrig,Värmer med gullberg&jansson 13,8kw + VP CTC Eco heat 8,5 + vvx  Pahlens 75kw, rening sandfilter 600, pump victoria 3 fas 0,76kw, 1hk

Utloggad johansofie

SV: Pool Store Flexipool eller Lainex/Vikingpool
« Svar #9 skrivet: juni 17, 2008, 21:54:58:58 »
Tack alla för era svar. Lutar åt en Flexipool deluxe (poolstore) med roman end trappa.
Tycker att det är ett bra pris för all utrustning man får med.
Mvh Johan o Sofie

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag