CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Kombinera JF och Folkpool  (läst 2569 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bamseante

Kombinera JF och Folkpool
« skrivet: maj 20, 2011, 13:12:40:40 »
Har en lecapool gjord av 25 cm block samt gjuten platta i botten. Som jag tänkte gör klar till sommaren.
Nu vill man ju komma undan så billigt som möjligt. Och jag funderar nu på om man kan köpa pump, filter samt övrigt utrustning från Jf, och liner bottenmatta, väggskydd, bräddavlopp, samt munstyckena som måste vara förlängda från folkpool? Folkpool kör väl med 50mm slang och JF med 32mm. Jag har dock hört att det finns adaptrar att använda emellan.
Sen undrar jag vad som händer med pumpar vid användning av olika dimensioner på slangen.
Någon som vet nåt?
/ Andreas

Poolgiganten

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Kombinera JF och Folkpool
« Svar #1 skrivet: maj 20, 2011, 16:26:50:50 »
Det är ju en avsevärd skillnad på flödet med 32 och 50 mm. Det brukar ju vara det första tecknet på "sämre pool kvalitet" om den kommer med 32 mm rör diameter...
Nä, vad det gäller pool grejer så är det nog tyvärr så att snålheten bedrar visheten... Du kommer att ångra att du "snålade", det har jag gjort här flera gånger om och fått köpa nytt så har man först fått betala "billigt" och sen ändå hamnat att köpa nytt...

Mitt råd, köp rätt från början!

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad Pooljonas

SV: Kombinera JF och Folkpool
« Svar #2 skrivet: maj 29, 2011, 20:44:51:51 »
JF har som standard på alla sina storpoolspaket 38 mm inv som slangdimension och inte 32 mm.


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag