CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vad täta med under vatten?  (läst 14339 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Erik Johansson

Vad täta med under vatten?
« skrivet: juni 18, 2012, 22:37:58:58 »
Jag har en mindre läcka som kräver påfyllning av poolen varje dag en timme med trädgårdsslang. Jag misstänker att listerna som klämmer fast plasttrappan mot linen kan vara boven. Jag har ingen lust så här mitt i säsongen att låta nivån sjunka tills läckaget stannar av, som ju skulle indikera var läckan kan finnas. Påfyllningen skulle kunna ta en vecka med vår begränsade vattenkapacitet.
Jag har funderat på att testa med något som man kan smeta på i skarvarna under vatten,  kanske något i stil med ungarnas modellera, fönsterkitt e.dyl.
Någon som har ett bättre förslag?

Poolgiganten

Utloggad Taylor

SV: Vad täta med under vatten?
« Svar #1 skrivet: juni 19, 2012, 07:08:33:33 »
Silvertejp kan göra underverk också under vatten

Utloggad Erik Johansson

SV: Vad täta med under vatten?
« Svar #2 skrivet: juni 19, 2012, 09:21:57:57 »
Det bekräftar det jag brukar säga till min sambo: "Med en bit silvertejp kan man förändra världen."

Jag ska testa detta så fort jag hinner.

Mh
Errik

Utloggad minigranis

SV: Vad täta med under vatten?
« Svar #3 skrivet: juni 19, 2012, 09:36:48:48 »
Vet inte hur permanent det blir men detta har jag blivit imponerad av på båtmässan.
http://www.benns.se/stay-afloat-tatningsmassa-p-18985-c-353.aspx

Utloggad Erik Johansson

SV: Vad täta med under vatten?
« Svar #4 skrivet: juni 19, 2012, 22:31:01:01 »
Tack för tipset. Verkar intressant.

Utloggad Kinkla

SV: Vad täta med under vatten?
« Svar #5 skrivet: juni 21, 2012, 11:36:11:11 »
Jag hade också problem med en läkande trappa. Fast det var inte klämlisten som släppte igenom vattnet, för mig gick det ut via skruvhålen till listen och sedan rakt ut genom trappan.

Jag använde denna som funkar under vatten http://www.novatech.nu/Default.aspx?ID=367&ProductID=PROD501. Skruvade ur en skruv i taget i klämlisten till trappan och sprutade in och det blev tätt. Nu hade jag inte fyllt färdigt runt min pool så jag visste ungefär var läckan var och kunde även kolla att det höll tätt.

Utloggad Erik Johansson

SV: Vad täta med under vatten?
« Svar #6 skrivet: juni 21, 2012, 16:14:37:37 »
Tack för tipset. Det är lite svårt just mitt i säsongen att börja böka med att täta. Vi kommer snart att få sommargäster så jag får väl fortsätta att fylla på. Jag har idag köpt "Stay Afloat" men inte hunnit börja med att testa den.

Mh
Erik J

Utloggad KarlINykvarn

SV: Vad täta med under vatten?
« Svar #7 skrivet: juli 07, 2012, 09:53:48:48 »
Funkar verkligen silvertejp under vattnet, jag menar håller det verkligen tätt-tätt, eller minskar det bara strålen? :-)

En annan grej, finns silvertejp i nån annan färg, typ blåtejp.. ja ni fattar....
Förr: 5m i dia ovanmark med sandfilter
Nu: 6*12m med djupdel. 23kw värmare, saltklorinator. 6*300w lampor, roman-trappa, trampolin, 190m2 trall, 6 hundar, 1 stall, 3 hästar, 2 barn, 1 sambo och lilla jag!

http://otursnisse.blogspot.com/

Utloggad Martin_P

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Norrköping
  • Antal inlägg: 11
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Vad täta med under vatten?
« Svar #8 skrivet: juli 27, 2012, 12:28:34:34 »
Jag hade också lite läckage från trappan, och jag tätade med silikon under vattennivån.
Jag lånade barnens cyklop och snorkel och låg sedan en eftermiddag och skruvade ur alla skruvar (en i taget) , fyllde skruvhålen med silikon och skruvade sedan i skruven igen. Funkade perfekt (trotts att jag blev lite sjösjuk av att ligga och flyta på ytan i några timmar...)


//Martin
//Martin

Bygger på en Folkpool Garden 6,6 * 3,6. Ska vara klar till sommaren 2012

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag