VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vad ska man välja  (läst 4000 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad gumssan

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 244
  • Total likes: 0
  • Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner
    • Visa profil
Vad ska man välja
« skrivet: april 06, 2007, 16:21:14:14 »
Hejsan på Er!
Alla vet väl med sig att man vänder och vrider på sitt poolprojekt innan man kör igång. Vi kollar och kollar på olika lösningar och vi vill ha hjälp med allt med poolen eftersom det varken finns tid eller kunkskap.
Så nu undrar vi om ni vet var man kan få tag i en poolmontör om man inte väljer miamipool, folkpool eller poolkungen som blir dyrare alternativ, kollar man på de billigare alt. som tex j&f fritid eller liknande så finns inga poolmontörer, var vänder man sig? Sedan undrar vi ska man välja värmepump eller solpaneler? För/nackdelar?
MVH
Camilla
« Senast ändrad: april 08, 2007, 09:32:07:07 av gumssan »
Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner. Vp one pac II.
http://www.familjeliv.se/hem/gumssan/galleri.php

Poolgiganten

Utloggad Robban

SV: Vad ska man välja
« Svar #1 skrivet: april 07, 2007, 17:51:19:19 »
Hej Camilla!
Det beror ju var man bor.
i stockholms området finnes en till som heter Poolmans.
http://poolmans.se/index_poolmontage.html
Dom  har montörer.
Robban


Sol&pool's Åtta-formade pool 770x500x150 med solfångare & bergvärme.

Utloggad gumssan

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 244
  • Total likes: 0
  • Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner
    • Visa profil
SV: Vad ska man välja
« Svar #2 skrivet: april 08, 2007, 09:36:16:16 »
Hejsan Robban!
Tack för svaret! Vi bor dessvärre i Skraborg, vet inte om deras montörer åker ner hit för att montera, poolkungensmontörer åker hit och monterar så kanske kan man kolla upp det. Är deras grejor bra eller är det värt de pengarna att lägga på en bättre pool. Så himla svårt när man är helt okunnig på allt detta, läser och läser på allt som jag kommer åt, men det blir snurrigt. Det vi vet är att vi inte vill ha en rak pool utan en njurformad eller en 8... tror vi... Sedan har vi varit inne på solpaneler men nu lutar det nog åt värmepump, varför? Det verkar bättre, någon som kan hjälpa oss att få ? uträtat till !

Glad påsk på er!
Camilla
Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner. Vp one pac II.
http://www.familjeliv.se/hem/gumssan/galleri.php

Utloggad jjboy

  • www.2jo.se
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hässleholm
  • Antal inlägg: 517
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Bada när du vill!
    • Visa profil
    • Följ mitt bygge!
SV: Vad ska man välja
« Svar #3 skrivet: april 10, 2007, 11:54:24:24 »
Om ni inte ska bygga själva utan få hjälp så är ju en glasfiberpool ett alternativ. Då gräver man en grop och ställer ner poolen. Allt ska visst vara klart på en vecka utan att du gör något själv. Visst kostar den mer i inköp men det gör ju arbetet också.

Jag har beställt och väntar nu på byggstart. <sol>
Nu är poolen och stenar på plats.
En glasfiberpool 5*3,1*1,55 med tak, jetstream och värme.
Följ mitt bygge!
http://www.stensmar.se/fotoalbum/poolbygget/index.html

Utloggad blinformation

SV: Vad ska man välja
« Svar #4 skrivet: april 11, 2007, 21:44:25:25 »
Eftersom vi har både solpaneler och värmepump vill jag svara på detta.

Solpaneler ger energi som i princip är gratis och de räcker bra hela sommaren om man dimensionerat dem rätt.

Värmepump är svaret om man vill bada vår och höst och har bra övertäckning eller pooltak. Här går det åt en del energi, men man sparar mycket jämfört med t ex olja eller elpatron.

Men jag tycker att man måste se hela fastighetens energisituation för att hitta den bästa lösningen.

Själv skulle jag aldrig välja ett billigare alternativ utan vända mig till en etablerad aktör, men jag vet att det finns skilda meningar om den saken. Att spara pengar och sedan stå där utan bra stöd eller garantier skulle aldrig vara ett alternativ för mig.

//BL
65 kubik från PoolKungen, skjutbart tak, klinkers, luftvärme och solvärme (till hus och varmvatten också).

Utloggad gumssan

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 244
  • Total likes: 0
  • Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner
    • Visa profil
SV: Vad ska man välja
« Svar #5 skrivet: april 12, 2007, 09:18:21:21 »
Tackar för det svaret O0
Nu är man aningen stressad, har fått in offerter, men det priset från miamipool gäller knappt 2 veckor tills den nya katalogen kommer och sedan ökar priset med 25%, men vi tycker att få poolen monterad för drygt 100000 tycker vi är alldeles för mkt pengar sedan har ju även poolkungen bra pris i den prisklassen vi kan tänkas oss, men inte den formen på pool... folkpool hör aldrig av sig, dem verkar sega, hur blir det då dom ska bygga poolen???
Eller ska man vänta till hösten/vintern att köpa pool, är dem billigare då?
Usch vilket ilandsproblem egentligen men man vill ju att det ska bli bra när man lägger ut så mkt pengar.
Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner. Vp one pac II.
http://www.familjeliv.se/hem/gumssan/galleri.php

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag