CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Markpool, isolering  (läst 9013 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pool-nyfiken

SV: Markpool, isolering
« Svar #10 skrivet: juli 31, 2008, 23:04:08:08 »
Hej Pea,

Tack för hjälpen! För sent med isoleringen - den sitter redan på plats.  ::) Det känns ändå tryggt att ha den där. Har ni några tips på vad man ska tänka på när man monterar bräddavlopp, inlopp? Kanske någon har några närbilder på det? Och hur gör man för att bifoga bild här?  <dontkn>


Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Markpool, isolering
« Svar #11 skrivet: augusti 01, 2008, 06:59:41:41 »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Pool-nyfiken

SV: Markpool, isolering
« Svar #12 skrivet: augusti 01, 2008, 08:48:10:10 »
Tack Fia! Jag skall försöka förminska bilden på något annat sätt. Det där med att installera program känns ganska lång väg, men kanske...nån kväll man har mycket med tid.  ;)

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Markpool, isolering
« Svar #13 skrivet: augusti 01, 2008, 09:14:42:42 »
hej
jag använder mig av ett enkelt sätt att förminska bilder:
Jag använder hotmail.com skickar bilderna till ett annat emailkonto som jag har då blir bilderna automatiskt förminskade oavsett vilken storlek de haft tidigare (normalt använder jag en 10 miljoners pixelkamera.
När man sedan fått över dem till det andra emailkontot så spara man ner dem i en egen mapp under bilder sedan är det bara att lägga upp dem på poolforumet, lätt som en plätt
mvh carlos O0 <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad mofajenko

SV: Markpool, isolering
« Svar #14 skrivet: augusti 01, 2008, 10:13:43:43 »
Hej,

Finns faktiskt ett enklare sätt. Markera de bilder du vill förminska. Höger klicka och välj skicka till/e-postmottagare...Då kommer frågan om vilken typ av förminskning du vill ha och ett mail genereras. Spara bifogade bilder i mailet till en annan mapp utan att ens behöva skicka mailet!

/Fredde

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Markpool, isolering
« Svar #15 skrivet: augusti 01, 2008, 11:38:24:24 »
ännu bättre det har jag ej provat oftast är det väl så att man fastnar i det som funkar och funkar det inte finns det ju forum tack för tipset
mvh carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad Zaphod

SV: Markpool, isolering
« Svar #16 skrivet: augusti 01, 2008, 12:27:04:04 »
Ett tredje alternativ är att om man skall ta en "forumbild" ställer man kameran eller vad man tar kort med i VGA-läge, då blir bilderna 640*480 direkt.

//
Z
Uddevalla baserad 4,5m Storpool som värms med en HeatForce M45.
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5650.0

Utloggad Pea

SV: Markpool, isolering
« Svar #17 skrivet: augusti 01, 2008, 15:22:07:07 »
jag brukar öppna bilderna med Paint som finns i alla datorer, under menyn Bild kan man ändra storlek, med min 6mb pixel kamera brukar en förminskning till 30-40% bli bra. sen bara att spara med nytt namn.

ang bräddavlopp så skall du sätta det så högt upp du kan, så vattenlinjen inte kommer för långt ner i poolen. ang placering av inloppen råder delade meningar, vi har ganska mycket flygfän som getingar och dyl så jag är tacksam att jag satte mina inlopp ganska högt (ca 30cm under vattenlinjen) så jag kan få bra cirkulation på ytvattnet och allt skräp försvinner snabbt i skimmern, däremot får jag rensa skimmern ofta men det gör mig inte så mycket. att inloppen skall sitta långt ner för att få en effektivare uppvärming tror jag är nonsens, det är ytvattnet som kyls av först, vattnet på djupare delar isoleras från kall luft av ytvattnet. och under högsäsong när man badar mycket så blir det ju "mekanisk" cirkulation.
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag