VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Pool Haveri  (läst 4900 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad molson

Pool Haveri
« skrivet: maj 19, 2008, 11:23:53:53 »
 Hej

Har druckit ett flak Norrlands Dynamit som grav öl för min pool! Badade i den i början på april för första gången (14grader)sedan vi flyttade hit i oktober förra året, det är en Folkpool 4*8 meter.
Såg att den var lagad i ett hörn med en liten bit på ca: 4*6 cm, men tänkte inte mer på det förän för ett par dagar sedan då jag såg att nivån sjunkit med 3-4 cm... hmmmm har iochförsig backspolat för någon dag sedan men ett par minuter ska inte sänka nivån så mycket...på med regnrocken utanpå morgonrocken och badtofflor ut i regnet ner på alla fyra och letade fel... och där nere i hörnet ett litet hål på 0,5cm bredvid den gamla lagningenAJ AJ AJ PANIK... iväg och köpte en dränkbar pump och började pumpa ut vattnet, tyvärr så han jag inte tilbaka innan vattnet gått in i pool rummet och dränkt pumpen, bara hoppas att den klarat sig!

Nu är vattnet borta och jag har beställt en ny Liner.

Jag har en fundering på att höja breddavloppet ca 1dm kan man göra det utan att det kommer upp för högt? Finns det något minimi mått från överkant pool?
Bör jag byta ut mattan i botten samtidigt som jag byter liner?

Tacksam för tips om det är något mer jag bör tänka på när jag ändå är nere i poolen och stökar!

Ha det bäst...

Poolgiganten

Utloggad aromata

SV: Pool Haveri
« Svar #1 skrivet: maj 19, 2008, 11:33:04:04 »
Var du sätter breddavloppet spelar i princip ingen roll men det blir lite opraktiskt om du översvämmar området varje gång du tar ett simtag. Minst 10-15cm till kanten kan jag tycka.

Jag vet inte vilken typ av matta du har under men en ny liner ska ligga i kanske 15 år och då blir kostnaden för att byta försvinnande liten per år. Jag har själv ett slags skummatta och den plattar nog till sig med åren och byts lämpligen - i alla fall på botten.

Har du nålfiltsmatta behöver du kanske inte byta.

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Pool Haveri
« Svar #2 skrivet: maj 19, 2008, 11:58:15:15 »
Hej
varför går inte linern att reparera?, måste du verkligen byta?
det är klart att det kanske är snyggare med en ny
//carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad molson

SV: Pool Haveri
« Svar #3 skrivet: maj 19, 2008, 12:17:54:54 »
Tack för svaret aromata, det blir nog bra med 10-15cm från kanten :)

Jag glömde skriva att jag försökte lappa ihop Linern köpte två lagningssatser och hoppade ner i poolen med cycklop och snorkel Frugan uppe på kanten med en kvast som hon tryckte tryckte ner mig med :) när jag satt dit den första lappen så sögs den in i hålet som nu var ca 5 cm stort den andra lappen jag försökte sätta dit fastnade men då sprack linern ännu mer så nu hade jag ett hål på ca 15 cm, så jag fyllde en plastpåse med sand som jag la i hörnet för att sedan börja pumpa ut vattnet ur poolhuset.

Tycker att dom där lagnings lapparna borde finnas i större storlekar om man ska kunna laga hål i hörn!

Jo, det kommer nog att bli snyggt med en ny beställt en Mosaik mönstrad Liner.

Tackar för dom snabba svaren

Utloggad Anneli

  • Vattenälskare!
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Småland
  • Antal inlägg: 69
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Pool Haveri
« Svar #4 skrivet: maj 20, 2008, 19:31:26:26 »
Din stackare, men jag hade väldigt gärna velat se dig i poolen med snorkel och cyklop och frun som tvingade ner dig med kvasten! :D
Hoppas det går bra med byte av linern och lycka till!
3,5x8x1,5m pool i svetsad PP-plast från LivingQuality.

Utloggad molson

SV: Pool Haveri
« Svar #5 skrivet: maj 20, 2008, 20:22:32:32 »
Tackar...
Ja det är tur man bor utan insyn  ::) dessutom drog jag på mig en för liten och tunn våtdräkt som jag köpt på Jula som inte gick igen i ryggen... otroligt vilka konstiga saker man hittar på när man blir stressad  <antman>

Men man lär sig vartefter  :o nästa hörn läcka, om jag råkar ut för en sådan igen, så stoppar jag ner en plastpåse med sand i hålet sedan tömmer jag poolen, om inte hålet sitter för högt... då sätter jag på Frugan en plastpåse och ställer henne i hörnet  O0 det blir hennes straff efter sina hysteriska skratt attacker när jag låg på botten i poolen med en Piasava kvast i röven...

Må Pool guden vaka över era Pooler

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Pool Haveri
« Svar #6 skrivet: maj 20, 2008, 20:52:13:13 »
hej molson
kan riktigt se dig i arbete detta blir en fin historia att berätta i framtiden, tack för ett gott skratt
Du talade om lagningslappar ( storlek)
har du kollat denna sida hos i katalogen Miamipool.se verkar ju vara stora lappar

REPARATIONSSATS
för pool-liners. Innehåller turkos
PVC-folie, lim och bruksanvisning.
För reparation ovan och
under vattnet.
Best. nr. 21.046.010 Pris 100:-
lycka till med jobbet //carlos <sol>



 
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad Sophia

SV: Pool Haveri
« Svar #7 skrivet: maj 31, 2008, 01:15:08:08 »
...
Jag glömde skriva att jag försökte lappa ihop Linern köpte två lagningssatser och hoppade ner i poolen med cycklop och snorkel Frugan uppe på kanten med en kvast som hon tryckte tryckte ner mig med :) ...

Vansinnigt tråkigt ni råkat ut för men tack för kvällens skratt! Hade SÅ gärna velat se det snälla säg att nån filmade!  ;D ;D ;D

Lycka till nya linern, låter jättesnyggt!  O0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan