Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Davey Silensor SLL150E - Låter massa? (Video)  (läst 726 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter H

  • Gäst
Peter H
Davey Silensor SLL150E - Låter massa? (Video)
« skrivet: maj 09, 2018, 23:05:06:06 »
Hej alla!
Har en pool från Folkpool och har nu dragit igång den igen efter vinterns uppehåll.
Jag tyckte redan förra året pumpen lät en del men nu i år när jag startat igen tycker jag det nästan är outhärdligt.

Pumpen är en Davey Silensor SLL150E, vet inte ålder då poolen var installerad av tidigare ägaren till huset.
Jag har försökt googla runt lite på info om denna pump och allt jag kan läsa om den är att den ska vara kanon eftersom den är vattenkyld och ska vara väldigt tyst. Jag tycker min låter rejält mycket mer än något som skall vara tyst.

Jag gick ut och spelade in en kort snutt med mobilen, så klart svårt att avgöra men även med lucka stängd så hör jag pumpen rejält.
Video:

Är det bara så den ska låta, eller kan det vara så den behöver service,ersättas etc?
Finns det något annat jag kan göra, ex försöka ljudislorera den med dämpande material etc..

Tacksam för all hjälp!
mvh Peter

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Davey Silensor SLL150E - Låter massa? (Video)
« Svar #1 skrivet: maj 09, 2018, 23:20:55:55 »
Har renoverat en del pumpar , tätningar o axeltätning, samt kullager... blir tystare men jag skulle inte göra om det på en äldre pump när man får en ny för 5-6000 kr , renovering brukar gå på hälften, köp en ny

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan