Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: vinter idé?  (läst 7450 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: vinter idé?
« Svar #10 skrivet: september 16, 2007, 17:46:30:30 »
Hej igen alla poolare!
Nu har vi haft vårt första poolparty i Sverige, vi var 15 stycken på festen.
Tack vare att vi köpte VP:en av SPF så kunde vi bada i 27 grader
Nästan alla var i poolen fast vi hade 12 grader i luften var svårt att gå upp i kylan.
Nu har vi i alla fall testat VP:en ordentligt, och det verkade vara ett lyckat projekt, har ju inte sett elräkningen ännu!!!!.
Nu har jag stängt av VP:en för i år lutat på den så allt vatten rann ut ställer den sedan i förrådet som kommer att ha lite värme.
Nu kommer jag att invänta som ni sagt 7-10 grader, chock klorera samt ev. algmedel.

Har även i förrådet hittat pluggar som skall skruvas i inloppen och i skimmern samt en massa tillskurna frigolitbitar som förmodligen skall placeras i skimmern.
Jag har förstått att jag också skall ta bort pumpen samt filtret, dessa kommer jag att förvara i det varma förrådet.
Kommer att täcka poolen med en pressening som spännes fast runt sargen och sedan ligger på vattenytan och förmodligen fryser fast.
Måste jag suga ur slangarna till pump och från filtret så dessa blir tomma på vatten efter att jag pluggat?
Behöver jag även köpa en frysflaska?
Vad avgör om belysningen behöver skruvas bort, vattennivån?
Det här med dunkar med sand , är det något för mig?
Tacksam för synpunkter eftersom det är första året jag stänger.
Saludos Carlos <sol> <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Poolgiganten

Utloggad HasseA

SV: vinter idé?
« Svar #11 skrivet: september 16, 2007, 19:04:12:12 »
Du säger att  du kopplat bort VP? Men du kör väl pumpen för cirkulation ett tag till?
/Hasse

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: vinter idé?
« Svar #12 skrivet: september 16, 2007, 19:10:17:17 »
Hej HasseA!
Tack för svar, naturligtvis kör jag pumpen för cirkulation till svi når 7-10 grader.
Hur många timmar bör den gå per dag,ahr nu satt den på 6 timmar/dag?
 <sol> <sol>saludos Carlos
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag