Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Värma upp poolen utan att ha täckningen klar?  (läst 2339 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad thomaslakers

Värma upp poolen utan att ha täckningen klar?
« skrivet: augusti 21, 2007, 14:26:24:24 »
Jag har ännu inte fått upp trallen runt min pool och kan därmed inte täcka den med pool skyddet, är det någon mening att köra värmen som det är nu, jag har bergvärme med värmeväxlare, termostaten och cirkulations pumpen skall kopplas in idag och jag skulle gärna vilja ha lite värme i poolen då det var kallt även med våtdräkt igår.

Mvh Thomas

Poolstore 4x10x1,5 med trappa Roman end classic 3,0x110, byggnadsår 2007 ej helt klar och blir det nog aldrig,Värmer med gullberg&jansson 13,8kw + VP CTC Eco heat 8,5 + vvx  Pahlens 75kw, rening sandfilter 600, pump victoria 3 fas 0,76kw, 1hk

Poolgiganten

Utloggad kalle950

SV: Värma upp poolen utan att ha täckningen klar?
« Svar #1 skrivet: augusti 21, 2007, 17:10:10:10 »


Jag hade samma problem och körde uppvärmning utan något på poolen.
Funkade sådär köpte sedan en billg presenning på Jula för några hundringar
och det gjorde stor skillnad på värmeförlusten och gångtiden på vp.

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Värma upp poolen utan att ha täckningen klar?
« Svar #2 skrivet: augusti 21, 2007, 17:15:04:04 »
Hej,

Vet inte vad du skall ha för täckning men det som gör mest på uppvärmningen är bubbelplast och den är inte
beroende av trall eller annat runt omkring, den flyter på vattnet.

Så mitt råd blir på med bubbelplasten så snart som möjligt.

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad thomaslakers

SV: Värma upp poolen utan att ha täckningen klar?
« Svar #3 skrivet: augusti 21, 2007, 19:15:23:23 »
Hej och tack för era svar!

Just nu kör jag med värme på men får det är inte som jag trode det skulle vara, jag har börvärdet på pannan på 55grader ut skall det spruta 38 grader just nu efter några timmars körning, jag mäter temp i utloppen och kommer bara upp i 21,7grader, jag har även en strypning på rörledningen så jag kan ändra graderna mellan 0-100 grader denna har jag ställt på 35grader för att inte skicka ut allt varm vatten direkt.
Värmeväxlaren blir bara ljumen i ovankant, skall inte denna bli varm runt om?
Vore tacksam för lite ideer från er?

Mvh Thomas
Poolstore 4x10x1,5 med trappa Roman end classic 3,0x110, byggnadsår 2007 ej helt klar och blir det nog aldrig,Värmer med gullberg&jansson 13,8kw + VP CTC Eco heat 8,5 + vvx  Pahlens 75kw, rening sandfilter 600, pump victoria 3 fas 0,76kw, 1hk

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag