Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Biofilm Cleaner  (läst 9116 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad alsa

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Haninge
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Grilla och bada finns det något bättre:-)
    • Visa profil
Biofilm Cleaner
« skrivet: juli 09, 2012, 13:35:01:01 »
Har haft mitt Hydropool spabad i två år nu, ganska flitigt använt. Så jag la i en flaska SpaCare BioFilm Cleaner för att lösa upp biofilm/kroppsfetter/avlagringar i spabadkarets rörsystem.

Så här "skitigt" såg det ut efter körts jetsen 20 minuter....nu tömma ner badet, för att sedan ska badet "sköjas" en gång....
Ni som har gjort detta förut vad är era erfarenheter av dessa, rörrengöringsmedel?
SPA Hydropool self-cleaning 775

Poolgiganten

Utloggad elvings

SV: Biofilm Cleaner
« Svar #1 skrivet: juli 09, 2012, 15:17:12:12 »
Kommer inte ihåg märket av pipecleaner jag använde.

Innan så hade jag en svag rosa-brun beläggning vid vattenytan på väggarna. Sedan körde jag pipecleaner och allt försvann så det funkade bra tyckte jag.

Nu skall jag försöka använda pipecleaner oftare.

Tog 7månader innan första gången.  Har för avsikt att använda det varje vattenbyte. dvs cirka 4 ggr per år.
Denform 61, Intex Ultra 17m3 + Aquaheat 13-3p 2017-06-29. luxlama 12HI förpassad till kyrkogården 2017-06-19.

Utloggad alsa

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Haninge
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Grilla och bada finns det något bättre:-)
    • Visa profil
SV: Biofilm Cleaner
« Svar #2 skrivet: juli 09, 2012, 16:25:58:58 »
Nu är jag klar, fick skölja ur badet en gång (körde jetsen 30 minuter) för att få ut alla rester av rengöringsmedlet, men nu är det nya vattnet i och det ser bra ut! Kanske skulle man köra pipe cleaner lite oftare?  <hmm>
SPA Hydropool self-cleaning 775

Utloggad emiljad

SV: Biofilm Cleaner
« Svar #3 skrivet: juli 10, 2012, 11:10:26:26 »
Körde "rörrent" igår, det blev riktigt äckligt i vattnet, tömde, sköljde rent och fyllde nytt vatten. Nu dagen efter så ser jag att det sitter en del kvar runt kanten men får ta detta med en svamp och avfettning så blir det bra.  :)

Det kommer säker komma lite nu direkt efter pga att det släpper och kommer loss.

Men absolut värt det, nu ser man hur mycket skit det är i systemet.


Utloggad Conny76

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Sweden
  • Antal inlägg: 31
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Vi har ett CalSpas Platinum 850PL
    • Visa profil
SV: Biofilm Cleaner
« Svar #4 skrivet: juli 24, 2012, 23:58:09:09 »
Vi kör också Spacare biofilm cleaner och det fungerar utmärkt. jag kör det varje gång jag byter vatten. var 3;e månad. Första gången var vi inte beredda på allt brunt hudavlagringar som satte sig stenhårt på kanterna men lärde oss att TORKY papper som inte luddar var det bästa att använda under hela renings processen. Alltså så fort ni hällt i biofilm cleanern och man börjar de något brunt så måste det torkas bort direkt. Annars så fastnar det. Vid tömmning så använder jag mig av en dränkbar pump som tömmer vattnet på 15 min. efter det använder jag mig av en våt dammsugare.. Men återigen torkyn är kanon att göra rent i poolen med eftersom det inte löser upp sig.
Har ett CalSpas Platinum 850PL

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag