VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Calles poolbygge  (läst 18621 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Calle Anka

SV: Calles poolbygge
« Svar #20 skrivet: oktober 24, 2006, 15:37:08:08 »
Snyggt bygge Calle, både hus, frigga, holk och pool  O0

Tack! Du skulle se frugan och barnen  ;)! Barnen har jag ju byggt och de ser väldigt bra ut....brås på sin far men frun är än så länge ofixad! :)
Bygger en folkpool 4x8, värmeväxlare Europac och roman end. Mosaikliner mm. Skall byggas hösten -06. Badas i maj -07. Under våren byggs trädäcket med spottar och relaxdel.

www.villaoscar.se

Poolgiganten

Marre

  • Gäst
Marre
SV: Calles poolbygge
« Svar #21 skrivet: oktober 24, 2006, 21:58:06:06 »
 ;D   Ha haaaaa! Den var bra!   O0

Lycka till med allt!
// Marre

Utloggad Calle Anka

SV: Calles poolbygge
« Svar #22 skrivet: oktober 24, 2006, 23:06:44:44 »
Visst var den.... ;) Men vilket skitväder det var idag och igår....regn regn regn!
I morgon skall vi gjutan botten och då skall en betongbil in på gräsmattan....hur skall det bli....hoppas han har snökedjor med sig.... håller tummarna annars får de skjuta upp det hela för vädret ser inte ut att bli bättre. :(
Bygger en folkpool 4x8, värmeväxlare Europac och roman end. Mosaikliner mm. Skall byggas hösten -06. Badas i maj -07. Under våren byggs trädäcket med spottar och relaxdel.

www.villaoscar.se

Utloggad Calle Anka

SV: Calles poolbygge
« Svar #23 skrivet: november 06, 2006, 16:32:54:54 »
Jaha nu kan man snart bada....brr....linern kom på idag liksom vattnet....lite bilder på hemsidan!
Saknar bara vinterplåtarna nu!
Bygger en folkpool 4x8, värmeväxlare Europac och roman end. Mosaikliner mm. Skall byggas hösten -06. Badas i maj -07. Under våren byggs trädäcket med spottar och relaxdel.

www.villaoscar.se

Utloggad Mats Tyresö

  • Poolaren på webben
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Tyresö/Sverige
  • Antal inlägg: 138
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • En baddare på pool
    • Visa profil
    • Trollbacken.net
SV: Calles poolbygge
« Svar #24 skrivet: november 07, 2006, 07:22:21:21 »
Hej

Det ser mycket bra ut. vi har byggt en likadan pool från folkpool men med annan trappa. Hur tyckte du byggbeskrivningen stämde med verkligheten. Jag är lite nyfiken på hur du mätte in poolen så du fick den i våg.Klurade lite på detta själv eftersom långpass var för grovt att använda.
En sak som slog mej när jag tittar på bilderna är att jag ser ingen slang från poolhuset till poolen. Var är den ???
Vad är det för dränkbar pump som du använder. Min har en benägenhet att inte stänga av sig så jag är nyfiken på hur du löst den biten.
Hinner du fylla igen innan vintern kommer på riktigt eller väntar du till våren?

MVH//Mats
Pool 8x4x1,5 med trappa, Jet Streamer,  Solfångare 6 paneler med automatik. IVT bergvärme och poolstyrning 75Kw värmeväxlare
http://www.trollbacken.net/Poolbygge/Poolbygge.htm

Utloggad Calle Anka

SV: Calles poolbygge
« Svar #25 skrivet: november 07, 2006, 09:25:03:03 »
Byggbeskrivningen stämmer inte så väl tycker jag. Det är mycket konstiga saker. Jag har två killar som hjälper till och de har byggt pool förr vilket underlättar.

Poolen mättes in med ett klassiskt knep. Man tar en avsågad PET flaska som man hänger upp-och-ned på en ställning och fyller med vatten. Ställningen anpassar man sedan med vattennivån till rätt höjd. Sedan har man en gummislang (genomskinlig) i korken på PET-flaskan och man går sedan ut till väggarna och anpassar sig vattnet sedan till samma nivå som PET-flaskan. Så blir det våg....och man får justera väggarna uppåt eller nedåt. Men några millimeter skiljer det alltid....ofrånkomligt.

Diagonalerna mäter man också så det är räta vinklar.

Slangen är inte monterad än...ligger utrullad på tomten...är lite styv så här års känns det som.

Flotec Compac 150 heter pumpen...Ahlsell. Den har inbyggd nivåvippa vilket är bättre än en utanpåliggande. Om pumpen får vattnet direkt på sig kan den ibland "haka" upp sig...prova att flytta pumpen något i brunnen. Nu när det regnat pumpar det betydligt oftare än när det är torrt helt klart.

Vi fyller igen denna vecka, senast fredag. Håller på att fyller nu....stängde av i går kväll. Annars hade natten fyllt för mycket....skall upp över lampan idag tänkte jag. Sedan stopp.

Väntar på de f-b vinterplåtarna bara....tar en jäkla tid från folkpool....restat sedan länge. Grannen har en stor ek som fullkomligt öser löv ned i vattnet....suck!
« Senast ändrad: november 07, 2006, 09:30:33:33 av Calle Anka »
Bygger en folkpool 4x8, värmeväxlare Europac och roman end. Mosaikliner mm. Skall byggas hösten -06. Badas i maj -07. Under våren byggs trädäcket med spottar och relaxdel.

www.villaoscar.se

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan