VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Helrenovering av pool eller helt enkelt en ny?  (läst 3998 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TommyC

SV: Helrenovering av pool eller helt enkelt en ny?
« Svar #10 skrivet: oktober 14, 2016, 17:50:10:10 »
Rostfritt är underhållninhsfritt men det ser för kallt och  "klinisk" ut. Jag skulle inte vilja badda i en rostfri badkarr och det känns obehagligt att simma i en såpass stor metalburk.

If "money is not a object" titta på betongpool! O0

/Dimi
Smaken är ju som tur är olika. Jag har bara sett den på bilder och tycker att den ser jätteläcker ut. Lotteröd verkar vara väldigt nöjd med sin pool. Betongpool är en annan favorit.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Helrenovering av pool eller helt enkelt en ny?
« Svar #11 skrivet: oktober 14, 2016, 21:41:24:24 »
Betongpool på norra breddgrader är jag lite skrajsen för.
Finns väldigt få här i Piteåtrakterna, och av de jag känner till är det rätt många som haft problem med läckage efter vintrarna.
Längre söderut kanske det fungerar bättre, eller så är jag helt enkelt dåligt uppdaterad.  <dontkn>
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Dimitris76

SV: Helrenovering av pool eller helt enkelt en ny?
« Svar #12 skrivet: oktober 15, 2016, 09:03:30:30 »
Det har jag aldrig hört talas om.

En gjuten betongpool eller pool med prefabricerade betongpaneler skulle kunna motstå alla väderlek. Till om med Gunite pooler som är väldigt populära i norra delstater och Kanada brukar klarar sig fint den kalla vintern.

/Dimi

4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Helrenovering av pool eller helt enkelt en ny?
« Svar #13 skrivet: oktober 15, 2016, 14:21:47:47 »
Mmm, de pooler jag talar om är större kommunala pooler, och de på Piteå Havsbad.
Den på Piteå havsbad har minskats ned massor i storlek för att det blev för dyrt att hålla den i skick, men det är ju gamla pooler, det byggs säkert bättre nuförtiden.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan