VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: stroppar som brister  (läst 3168 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ebon

  • ebon har en pool, och numera även ett spabad
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: blekinge sverige
  • Antal inlägg: 114
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • poolägare 10:e året
    • Visa profil
stroppar som brister
« skrivet: augusti 13, 2007, 18:32:02:02 »
 O0
Hej alla!
Har användt vårt poolöverdrag med stroppar högst 20 gånger i sommar och nu har flera stroppar redan brustit!  Visst borde dom hålla bättre än så? Hur ska det då bli till vintern om det kommer snö som tynger också! Har fäst dom i den näst yttersta öglan. Någon som har samma problem?

Poolgiganten

Utloggad PelleSthlm

SV: stroppar som brister
« Svar #1 skrivet: augusti 13, 2007, 18:57:38:38 »
Du kan inte använda ett poolöverdrag med knoppar och stroppar på vintern (om du inte har en vinterkudde under iofs). Skaffa vinterplåtar som du kan använda istället.

Utloggad Fia

SV: stroppar som brister
« Svar #2 skrivet: augusti 13, 2007, 19:03:43:43 »
Tycker du ska ringa tillverkaren o berätta, våra har hållt i fyra år o det syns inga bristningar än heller.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: stroppar som brister
« Svar #3 skrivet: augusti 13, 2007, 22:01:16:16 »
O0
Hej alla!
Har användt vårt poolöverdrag med stroppar högst 20 gånger i sommar och nu har flera stroppar redan brustit!  Visst borde dom hålla bättre än så? Hur ska det då bli till vintern om det kommer snö som tynger också! Har fäst dom i den näst yttersta öglan. Någon som har samma problem?

Hej Ebon jag fick mina med när jag köpte från lagunpool och dem brister lite titt som tätt! Jag spänner visserligen ganska hårt oftast längst in! Plus att jag har använt mitt poolskydd spänt med stroppar över vintern och det gick alldeles utmärkt!

Mvh Niklas
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad maga05

SV: stroppar som brister
« Svar #4 skrivet: augusti 14, 2007, 15:33:21:21 »
Vi har haft vår pool i 5 år och förra vintern gick en hel del stroppar åt pipan. Det berodde nog på belastningen av all snö innnan poolen frysit till is. Denna vintern satsar vi på vinterplåtar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag