CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hur monterar jag mitt poolskydd med utväxling??  (läst 6959 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad JIHHHA

Hur monterar jag mitt poolskydd med utväxling??
« skrivet: juli 11, 2007, 19:34:43:43 »
Köpte en komplett sats genom Pahlens. Upprullning inkl utväxling.  Ingen instruktion medföljde dock, botten!!

Ngn som vet hur alla skruvar, muttrar etc skall vara samt vilken längd mellan konsolerna samt från konsolerna till poolinnerkanten för bästa lösning?

Hilfe, bitte!!

//Johan

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Hur monterar jag mitt poolskydd med utväxling??
« Svar #1 skrivet: juli 11, 2007, 22:00:52:52 »
Har ingen aning hur du monterar men väldigt inresserad av vad du fick ge. :)
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad nippon

SV: Hur monterar jag mitt poolskydd med utväxling??
« Svar #2 skrivet: juli 15, 2007, 16:25:54:54 »
Ring Tiberg på Pahléns så hjälper han dig.

Utloggad JIHHHA

SV: Hur monterar jag mitt poolskydd med utväxling??
« Svar #3 skrivet: juli 17, 2007, 18:27:18:18 »
Jag fick ihop det, det var inte så svårt som jag trodde från början men en hel del funderingar trots allt. Jag vet inte exakt vad notan slutade på eftersom jag köpte den genom Ahlsell (har byggfirma) men betydligt billigare mot återförsäljare (duken betalade jag iaf 2000:- inkl moms för).

Ngn som snabbt behöver hjälp med ny presenningsduk till poolskydd? Jag har en jättekontakt i Örebro, billig & snabb (inte en alltför vanlig kombination!!). Fick först tips från Pahlens om två i Sthlms området som tidigast kunde tänkas hjälpa mig i sept-okt (!!??) men nu jättebra kontakt med Örebrofirma som har samtliga specar för poolskydd!

Mvh
Johan

Utloggad gumssan

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 244
  • Total likes: 0
  • Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner
    • Visa profil
SV: Hur monterar jag mitt poolskydd med utväxling??
« Svar #4 skrivet: juli 18, 2007, 08:36:55:55 »
Jag behöver snabb hjälp, hur går man tillväga, den som lovat komma mäta kommer aldrig och jag känner att nu struntar vi i honom, han verkar ändå inte sugen på att sälja
Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner. Vp one pac II.
http://www.familjeliv.se/hem/gumssan/galleri.php

Utloggad JIHHHA

SV: Hur monterar jag mitt poolskydd med utväxling??
« Svar #5 skrivet: juli 18, 2007, 12:14:23:23 »
Vad exakt behöver du hjälp med?

//
J

Utloggad HappyDigger

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Rosersberg - Norra Stockholm
  • Antal inlägg: 208
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Small boys have small toys. Big boys...
    • Visa profil
SV: Hur monterar jag mitt poolskydd med utväxling??
« Svar #6 skrivet: juli 18, 2007, 14:21:53:53 »
Hej,

Har själv beställt ett pooltak från Tyskland men grannen vill ha en pressening med insydda kanaler och spännband påsytt á la Rolltec. Det vore otroligt bra med din kontakt i Örebro och betydligt prisvärdare.
Egenbyggd pool (2006-07) i leca med barndel och inbyggd trappa och därför svetsad liner. 8m x 4,2m och 1,65 djup med pooltak från Idealcover och italiensk led-belysning. Numera vanlig klor (tidigare Baquasil) och värmer via bergvärme och värmeväxlare. Med viss sorg bytt den egna grävmaskinen mot en BMW R1200GS Adventure. Byggbilder http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=993.0]h

Utloggad gumssan

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 244
  • Total likes: 0
  • Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner
    • Visa profil
SV: Hur monterar jag mitt poolskydd med utväxling??
« Svar #7 skrivet: juli 18, 2007, 23:36:43:43 »
DETTA

Ngn som snabbt behöver hjälp med ny presenningsduk till poolskydd? Jag har en jättekontakt i Örebro, billig & snabb (inte en alltför vanlig kombination!!). 

skrev du tidigare mail, skulle behöva ett överdrag som funkar bra, men inte med öglor och skruvar som sticker upp ur däcket
Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner. Vp one pac II.
http://www.familjeliv.se/hem/gumssan/galleri.php

Utloggad JIHHHA

SV: Hur monterar jag mitt poolskydd med utväxling??
« Svar #8 skrivet: juli 21, 2007, 07:59:27:27 »
Hej igen!

Ta kontakt med presenningsservice i Örebro, det är där jag varit. De har ej kompletta upprullningsanordningar dock men kan självklart hjälpa till med öljetter, öglor etc. Lycka till!!

//J

Utloggad Fia

SV: Hur monterar jag mitt poolskydd med utväxling??
« Svar #9 skrivet: juli 22, 2007, 23:34:57:57 »
En liten fråga JIHHHA, vad ingick i paketet från Pahléns? Skenor-barnsäkringar etc?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag