CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolöverdrag - Vad är bra och snyggt?  (läst 5568 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Soderstroms

Poolöverdrag - Vad är bra och snyggt?
« skrivet: april 03, 2007, 14:01:30:30 »
Vi har äntligen fattat beslutet att köpa vår pool från Svenska Poolfabriken och väljer nu mellan olika poolöverdrag. Det måste vara ett som man kan gå på då vi har mycket småbarn där vi bor. Säljaren rekommenderar standardöverdraget med stroppar och att vi ska köpa till en upprullningsanordning för ca 4000 kr. Är det någon som provat detta alternativ. Det måste vara hyfsat enkelt att rulla av och på då det kommer att ske rätt ofta och jag är rädd för att detta alternativ är lite bökigt.
Ett annat alternativ vi har är att köpa deras mekaniska poolskydd med utväxling, men det blir ca 15 000 kr dyrare så vi vill ju vara ganska säkra på att det är värt det. Vi funderar då eventuellt på ett transparent poolskydd då det låter lockande att "se" poolen med belysning på kvällen, även då skyddet är på. Men hur pass snygga är dessa överdrag egentligen? Det låter estetiskt snyggt men håller de stilen i längden eller är ett färgat överdrag att rekommendera? Poolen kommer att vara 6x4x1,53 m.
Om det är någon som har erfarenheter från detta så vore vi jätteglada över lite kommentarer. Tack på förhand!

Poolgiganten

Utloggad Janric

SV: Poolöverdrag - Vad är bra och snyggt?
« Svar #1 skrivet: april 03, 2007, 15:24:49:49 »
Hej,

Vi har ett transparant poolöverdrag till vår pool från Folkpool (4x6) som går i skenor utmed långsidorna och har stroppar i halvcirkeln som täcker trappan på kortsidan. Upprullningsanordningen (manuell..) har vi byggt ner under trädäcket på kortsidan. Vi har en lucka som man står i när man vevar... Sammantaget ger detta ett diskret intryck av pooltäcket och när den är inrullad syns det knappt. Nu är ju inte pooltäcket helt transparant, man ser ju inte vattnet genom det, men intrycket är bättre än tex det klarblåa som många har. När man drar över poolskyddet drar man bara i ett snöre. På-och avrullning tar absolut inte lång tid.
/Janric

Utloggad Eone

  • Eone
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Uppsala
  • Antal inlägg: 883
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • de ska va gött å leva...
    • Visa profil
SV: Poolöverdrag - Vad är bra och snyggt?
« Svar #2 skrivet: april 03, 2007, 16:52:45:45 »
Bieris Roll-Schutz så klart.
Det bästa.
Inga skenor.
Lägger sig som en vacker korv vid kortändan
när man vevat upp det, dras över på 20 sekunder och
spänns fast i tre (3!) diskreta markfästen vid motsatta
kortsidan.

Fler här har köpt det och förundrats över dess överlägsenhet
Kraftiga stålrör garanterar att en elefant kan stå på poolen utan
att få en droppe vatten på sig.

OBS. Jag är inte försäljare av Roll-Schutz, bara
så himla nöjd. Vill att fler skall få uppleva samma.
« Senast ändrad: april 03, 2007, 17:19:20:20 av Eone »
6x4 meter markpool från Lagunpool 2004.
VP Pahléns 35:a. 2x300W belysning.
300 000 kr limmat, lappat och klart.

Utloggad Fia

SV: Poolöverdrag - Vad är bra och snyggt?
« Svar #3 skrivet: april 03, 2007, 19:10:56:56 »
Hej o välkommen Janric  :)

Jag har det skyddet som de rekommenderar o visst är det bra, (du kan ju även ha det som vintertäckning om du vill), men krångligt att hålla på med.
Här kan du läsa om mina bekymmer första sommaren.
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=32.0

Som du förstår så tycker jag att det halvmekaniska med utväxling verkar är så mycket bättre! Med det jag vet idag så skulle jag helt klart ha valt det!
« Senast ändrad: april 03, 2007, 21:48:38:38 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag