CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolskydd  (läst 14613 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad crash

SV: Poolskydd
« Svar #10 skrivet: februari 26, 2007, 21:11:20:20 »
Hej,
Jag beställde en skräddarsydd variant från en firma som tillverkar lastbilskapell. I den ligger det aluminiumrör som man rullar ihop med hjälp av en ledad vev. Då slipper man skenor :-)
Ser ut som den här: http://www.poolstore.se/birei_poolcover.htm


Köpte du allt därifrån inklusive vev och aluminiumrör? Vilken firma? Vad fick du ge?
4x8 lecapool i två nivåer med romersk trappa och Albion Klasik C pooltak, värmepump Pahlen Maxitemp 51

Poolgiganten

Utloggad tobbe

SV: Poolskydd
« Svar #11 skrivet: februari 26, 2007, 22:01:55:55 »
Jag handlade av Tingslunda Presenningsfabrik i Märsta. Det hamnade strax över 10.000 med utväxlad vev + profiler.
Pool 8x4x1.70 gjuten i frigolitblock, bergvärme och saltvatten

Utloggad crash

SV: Poolskydd
« Svar #12 skrivet: februari 26, 2007, 22:04:12:12 »
Gjorde du en skiss själv eller var det deras förslag på utformning? (kan du dela med dig av skissen???)  ;)
4x8 lecapool i två nivåer med romersk trappa och Albion Klasik C pooltak, värmepump Pahlen Maxitemp 51

Utloggad Poolnicke

SV: Poolskydd
« Svar #13 skrivet: februari 27, 2007, 06:54:42:42 »
RLA, vad är det för material på tråden och infästningen mot pressen?  Funderar på att vika pressen runt en plastad wire som får löpa i skenorna.

/Poolnicke
Pool:Åttan 6,25x3,6x1,5.
 Solfångare 16 m².
Poolvärmepump.
/Pool är livet! ;D

Utloggad tobbe

SV: Poolskydd
« Svar #14 skrivet: februari 27, 2007, 18:29:51:51 »
Crash, jag mailade måtten till dem inklusive trappan (trappflik). De visste hur de schweiziska poolsydden funkade och utgick från dem.
Nackdelen är att den är lite tung sista biten. Det finns en vev med större utväxling, men då går det ju långsammare att veva av. Vi brukar vara två när vi rullar ut den så att den inte drar snett, men avrullningen fixar man själv med veven.

/T
Pool 8x4x1.70 gjuten i frigolitblock, bergvärme och saltvatten

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
SV: Poolskydd
« Svar #15 skrivet: februari 27, 2007, 18:55:13:13 »
RLA, vad är det för material på tråden och infästningen mot pressen?  Funderar på att vika pressen runt en plastad wire som får löpa i skenorna.

/Poolnicke
Det är ett plastsnöre, ca 4 mm dia som ligger insydd i kanten!
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Utloggad Poolhajen

SV: Poolskydd
« Svar #16 skrivet: februari 27, 2007, 21:15:22:22 »

Njurformade pooler är ett problem när det gäller poolskyddet. det är bara att välja stroppar eller liknande kontra skenor lagda utanför poolen.

Har man gott om pengar finns det system med 2 eller fler "rullar" med flytande lamelltäcken i hårdplast. Rullarna placeras på botten mitt i poolen och flyter upp till ytan och ut till kanterna när man "rullar ut". Med det systemet kan man ha nästan vilken form som helst på poolen.
En förutsättning är dock att bankkontot är väl utformat för det kostar en slant. Jag ska se om jag inte har en bild på det någonstans.

/HW

Utloggad tobbe

SV: Poolskydd
« Svar #17 skrivet: februari 27, 2007, 23:29:46:46 »

Jag tror att det är det här du menar:
http://www.aquamatic.com/hydralux.html



Har man gott om pengar finns det system med 2 eller fler "rullar" med flytande lamelltäcken i hårdplast. Rullarna placeras på botten mitt i poolen och flyter upp till ytan och ut till kanterna när man "rullar ut". Med det systemet kan man ha nästan vilken form som helst på poolen.
En förutsättning är dock att bankkontot är väl utformat för det kostar en slant. Jag ska se om jag inte har en bild på det någonstans.

/HW
Pool 8x4x1.70 gjuten i frigolitblock, bergvärme och saltvatten

Utloggad nippon

SV: Poolskydd
« Svar #18 skrivet: februari 28, 2007, 09:40:15:15 »
Hej Pollhajen

Jo, jag har sett sådana, men aldrig i en privatpool i Sverige. Det är nog ett alternativ för väldigt få...
Vet inte heller hur de klarar vintern.

Snyggt är det hur som helst.

Utloggad Poolnicke

SV: Poolskydd
« Svar #19 skrivet: februari 28, 2007, 19:57:41:41 »
Tobbe,

Tack för länken. De hade riktigt bra filmer som går att använda som inspiration till mitt  budgetbygge.

/Poolnicke
Pool:Åttan 6,25x3,6x1,5.
 Solfångare 16 m².
Poolvärmepump.
/Pool är livet! ;D

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag