VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Tips om vinterplåt till bra pris (87:50 per kvm)  (läst 6263 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Tips om vinterplåt till bra pris (87:50 per kvm)
« skrivet: december 01, 2006, 18:39:11:11 »
Hej allihop,

Är just hemkommen från en tripp till Eslöv ToR. Den var lyckosam och lönsam, med mig hem hade jag
61 kvm vinterplåt. 16 stycken 6,35 meter långa åbäken som jag köpt hos Stena Metall i Eslöv till det
facila priset av 87,50 SEK per kvm. Totalpris för min pool 4,5 x 9 meter (med råge täckt) blev 5.338 SEK
helt OK tycker jag.

Plåten är sekunda Ruukki profil GA118 se prodinfo via länken.

Stena hade ett par hundra ton så det finns gott om det hela. Bor ni i den här delen av Skåne kan det vara värt en tripp.
Jag hyrde ett biltransportsläp som vi efter en del trixande fick upp plåtarna på. 6,35 meter var lite i längsta laget  :P

Varför plåten är sekunda vet jag inte men är helt övertygad om att den funkar som vintertäcke till poolen  :)

Nu njuter man en god och välförtjänt GT   >:D

Hilsen

Housedad
« Senast ändrad: december 01, 2006, 18:42:47:47 av Housedad »
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Poolgiganten

Utloggad Viper

SV: Tips om vinterplåt till bra pris (87:50 per kvm)
« Svar #1 skrivet: oktober 01, 2007, 12:02:42:42 »
Jag får inte länken att fungera?

Utloggad Samses

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Saltsjö-Boo
  • Antal inlägg: 412
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Tips om vinterplåt till bra pris (87:50 per kvm)
« Svar #2 skrivet: oktober 01, 2007, 15:05:00:00 »
Fäster Du plåtarna på något sätt. Jag ska snart vinterstänga min pool och ska köpa plåtar, men det har slagit mig att de kanske ska dras fast i sargen. Om de blåser ner på överdraget , som jag tänkte ha på under vintern, så är ju risken att poolsafen skadas.
Pool: Folkpool 3,5 x 7, värms med luftvärmepump

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
SV: Tips om vinterplåt till bra pris (87:50 per kvm)
« Svar #3 skrivet: oktober 01, 2007, 15:22:04:04 »
Jag "fäster" mina plåtar med ett par långa plankor med sten på!
En bekant spänner spännband över plåtarna!
Många sätt är bra, ett av de bästa att skruva, men då får du märken i sargen!

Och det beror ju på i vilket blåshål du bor/har poolen i hur noga du måste vara!
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Tips om vinterplåt till bra pris (87:50 per kvm)
« Svar #4 skrivet: oktober 01, 2007, 16:53:59:59 »
Hej,

Länken verkar ha dött....
prova denna istället http://www.ruukki.com/www/materials.nsf/materials/D4C2019DE940EA4AC225724A002F1B22/$File/CLT00.000SE06.2006YttertakGA118-63.pdf?openElement

Vad gäller infästning så skruvar jag mina plåtar i reglar som jag fäster i trädäcket. För infästning i trädäcket har jag borrat
hål i trallvirket och skrivat fast en rostfri liten platta med ett M8 gängat hål i mitten. Jag bygger en ram runt polen som även ger lite fall till
plåtarna. Kameran har pajat och är på resa till giltig garanti i Amerikat annars hade jag visat med lite bilder hur jag menar.

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag