Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Bygga i souterräng  (läst 1794 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mrfancypants

Bygga i souterräng
« skrivet: september 02, 2017, 11:40:12:12 »
Hej alla kunniga!

Jag har tänkt bygga i souterräng och har försökt hitta vilka alternativ jag har. Jag vill ha en rektangulär pool som är cirka 3*6 meter och har hittills hittat antingen att gjuta en thermopool eller så har Poolkungen en plåtpool som funkar i souterräng. Poolen kommer vara helt nedgrävd på ena långsidan och andra långsidan kommer sticka upp cirka 120 cm ovan mark. Är det någon som vet om jag har fler alternativ? Jag har efter att marken är förberedd cirka 100.000-150 000 KR i budget.

Mvh Calle
« Senast ändrad: september 02, 2017, 11:53:57:57 av Mrfancypants »

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Bygga i souterräng
« Svar #1 skrivet: september 02, 2017, 11:52:17:17 »
Flera här har byggt stomme från Tjällden. Mura med Leca, skalblock eller betonghålsten är andra bra alternativ (med lämplig armering). Det känns bra att ha en poolstomme som tål att poolen töms över vintern tycker jag (andra tycker annorlunda). Förbered för pooltak och värmepump även om det inte installeras från början. Läs många byggtrådar här så lär du dig allt du behöver veta om de aktuella pooltyperna. Det finns många här som har svar på alla frågor som kan uppstå.

Välkommen hit!
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan