VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Kostnad totalentreprenad thermopool/tjällden  (läst 11669 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mani79

Kostnad totalentreprenad thermopool/tjällden
« skrivet: augusti 25, 2019, 16:50:05:05 »
Hej!

Ny (surprise) i poolvärlden och har senaste månaden surfat mig till ett besvärligt stadium av förvirring. Vi är intresserade sv totalentreprenad av såväl poolbygget som återställning av ytor runtomkring. Tycker om linerpool och har därför tittat på thermopool alt tjällden. 4*8 m. I en drömvärld vill vi ha markbetong/stora betongplattor runt poolen. Alltså utan tydlig sarg. Tillgänglig tomt är ca 350kvm varav någon del ska vara gräs och någon del singel. Är en budget på 400-500’ rimligt??? Har tagit kontakt med flera leverantörer men får inga tydliga svar. Någon som har en tanke att dela med sig av? <help>

Poolgiganten

Utloggad daniels

SV: Kostnad totalentreprenad thermopool/tjällden
« Svar #1 skrivet: augusti 25, 2019, 17:28:32:32 »
Ytterst tveksam om du ror iland en tjällden 4x8 på totalentreprenad m 400-500k i budget. Vet vad vi lagt ut, och då har vi gjort allt själva förutom betong och grävjobb.
8x4x1,5 m gaveltrapp från Tjälldén
G&J - Nova Comfort - Klarglas - Antricit grå
G&J - V20
Minimaster - Klor och Syra
BADU Prime eco VS
Maytronics Dolphin Supreme M400
Exact idip Micro 20

Marie Bigler

  • Gäst
Marie Bigler
SV: Kostnad totalentreprenad thermopool/tjällden
« Svar #2 skrivet: augusti 26, 2019, 18:17:39:39 »
Ytterst tveksam om du ror iland en tjällden 4x8 på totalentreprenad m 400-500k i budget. Vet vad vi lagt ut, och då har vi gjort allt själva förutom betong och grävjobb.

Ok, trist. Hur mycket diffar tror du? 50’ eller 150’? Får man fråga vad ert bygge gick på?

Utloggad leonard

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Motala
  • Antal inlägg: 429
  • Total likes: 130
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Kostnad totalentreprenad thermopool/tjällden
« Svar #3 skrivet: augusti 26, 2019, 18:55:50:50 »
Har 3x6 Thermopool med mycket tillbehör ifs.
Jag landade där emellan och gjorde nästan allt jobb själv.

Känner en som gjorde Thermopool med mönsterbetong runt om som ni beskriver med totalentreprenad. Hans slutnota blev nästan en mille. Men snyggt blev det.
Thermopool 2.0 6x3m med hörntrappa
Pooltak, Elegance+
Zodiac pH Perfect och Chlor Perfect
BVP 200m, Nibe F1255-16 med Pool40 och 65kw VVX
Poolrobot, Zodiac RX4400

Utloggad PeeWee

SV: Kostnad totalentreprenad thermopool/tjällden
« Svar #4 skrivet: augusti 28, 2019, 17:41:09:09 »
Vi bygger en gjuten thermopool från folkpool, det är inte totalentreprenad men nästan. Grävjobbet har vi tagit in själva, grejer, gjutning och montage är via folkpool. Vad den landar på totalt vet jag inte än då vi är mitt uppe i byggandet men grovt sätt så har vi 285 tusen för grejerna inklusive tak, saltklorinator, granitsarg + de vanliga grejerna. Gräva och återfyllnad runt 110 tusen (det är dock inte enbart för pool utan inkluderar en del annat också). Montage med gjuten platta och väggar 155 tusen. Det enda vi har sagt att vi kan göra själva är att montera taket. Så för oss runt 550 tusen.

Utloggad Mani79

SV: Kostnad totalentreprenad thermopool/tjällden
« Svar #5 skrivet: augusti 28, 2019, 21:46:05:05 »
Vi bygger en gjuten thermopool från folkpool, det är inte totalentreprenad men nästan. Grävjobbet har vi tagit in själva, grejer, gjutning och montage är via folkpool. Vad den landar på totalt vet jag inte än då vi är mitt uppe i byggandet men grovt sätt så har vi 285 tusen för grejerna inklusive tak, saltklorinator, granitsarg + de vanliga grejerna. Gräva och återfyllnad runt 110 tusen (det är dock inte enbart för pool utan inkluderar en del annat också). Montage med gjuten platta och väggar 155 tusen. Det enda vi har sagt att vi kan göra själva är att montera taket. Så för oss runt 550 tusen.

Tack för input! Gör ni något yta runt om? Antar att det inte är med i beräkningen?

Utloggad ToreS

  • Planerar pool på hel-entreprenad
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Syd-Västra Skåne
  • Antal inlägg: 7
  • Total likes: 0
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Kostnad totalentreprenad thermopool/tjällden
« Svar #6 skrivet: augusti 28, 2019, 22:14:47:47 »
Är elektriker-arbete inkluderad där?
Pool-nybörjare, i offert- och planeringsfasen.

Utloggad Douglaslindevall

SV: Kostnad totalentreprenad thermopool/tjällden
« Svar #7 skrivet: augusti 29, 2019, 16:03:37:37 »
Bygger en 4x8 Aqvis
Pool inkl tak 400´
Gräv/återf. 160´
Byggnation inkl platta 100´
El, kompositdäck + jadajada 100´
Summa: 760´+- 10%

Utloggad PeeWee

SV: Kostnad totalentreprenad thermopool/tjällden
« Svar #8 skrivet: september 18, 2019, 08:58:25:25 »
I mina siffror inkluderar det inte eljobb eller altan runt om kring. Eljobb får jag hjälp med och altan bygger jag själv. Har inga siffror på det än, det får lösa sig  :)

Utloggad hemirg

SV: Kostnad totalentreprenad thermopool/tjällden
« Svar #9 skrivet: september 18, 2019, 10:49:10:10 »
Hej!

Ny (surprise) i poolvärlden och har senaste månaden surfat mig till ett besvärligt stadium av förvirring. Vi är intresserade sv totalentreprenad av såväl poolbygget som återställning av ytor runtomkring. Tycker om linerpool och har därför tittat på thermopool alt tjällden. 4*8 m. I en drömvärld vill vi ha markbetong/stora betongplattor runt poolen. Alltså utan tydlig sarg. Tillgänglig tomt är ca 350kvm varav någon del ska vara gräs och någon del singel. Är en budget på 400-500’ rimligt??? Har tagit kontakt med flera leverantörer men får inga tydliga svar. Någon som har en tanke att dela med sig av? <help>

Tror inte du kan lägga stora betongplattor precis vid poolkanten för de kan knäckas vid framtida sättningar utanför poolkanten eftersom plattorna närmast vattnet limmas fast. Detta är oftast anledningen till att man lägger en sarg runt poolen. Min poolleverantör rekommenderade stenar med max bredd på 20cm. Alternativet är att gjuta runt poolen och lägga frostsäkert klinkers. Men då pratar vi om en helt annan kostnad.

Jag håller på att lägga sten runt poolen med blandade storlekar där de största stenarna är 60x60cm. Jag försökte få tag i stenar som var 40x20cm i samma färg som skulle limmas fast. Men de hade givetvis inte så många stenar på centrallagret för de skulle utgå ur sortimentet, så det slutade med att jag delade stenar 40x40cm på mitten och limmade dit på poolkanten.
8x4m Aqvispool med pooltak, saltklorinator, UV och fjärrvärme.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan