CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Sätta granit poolsarg??? HUR?  (läst 21916 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fredde-Gbg

SV: Sätta granit poolsarg??? HUR?
« Svar #20 skrivet: maj 25, 2017, 18:14:46:46 »
Ok, påmind.

Hur ser din list ut? Det låter inte som en bra ide det du beskriver.

Min ser ut ungefär såhär, fast den är i plast: https://www.poolstore.se/p/linerlist-till-flexiopool-aluminium-snap-in-per-m/

Helt omöjligt att få en bra bild eller en bild som öht är möjlig att tolka med vit list och vit liner. Nåt liknande denna skulle jag säga. Ca 1 cm hög och 10cm bred. https://www.poolstore.se/p/linerlist-toppmontage-pvc-snap-in-per-m/

Nån bild med.

Poolgiganten

Utloggad MathiasS

SV: Sätta granit poolsarg??? HUR?
« Svar #21 skrivet: maj 25, 2017, 20:57:16:16 »
Så här ser det ut.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad MathiasS

SV: Sätta granit poolsarg??? HUR?
« Svar #22 skrivet: maj 25, 2017, 20:59:15:15 »
Det ser ut att vara lite mellanrum mellan sten och list men det är spacklat till överkant snäpplist och sedan är det några strängar lim mellan sten och spackel som bygger någon millimeter.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad Fredde-Gbg

SV: Sätta granit poolsarg??? HUR?
« Svar #23 skrivet: maj 25, 2017, 23:23:10:10 »
Det ser ut att vara lite mellanrum mellan sten och list men det är spacklat till överkant snäpplist och sedan är det några strängar lim mellan sten och spackel som bygger någon millimeter.

Ser bra ut, jag kör på samma lösning. Skall ringa Bruksspecislisten och och kolla om dom har det aktuella Finjaspacklet. Satte du nån temporär list utvändigt så du kunde dra av överytan och få en nivå eller handjagade du det?

Utloggad Anmoanmo

SV: Sätta granit poolsarg??? HUR?
« Svar #24 skrivet: maj 26, 2017, 06:17:21:21 »
Vi har lagt mineritskivor mellan vår komposittrall och graniten. Det ska vara ett helt stumt material som inte riskerar att röra sig med väder och vind. De bygger knappt en cm skulle jag tro.

Utloggad MathiasS

SV: Sätta granit poolsarg??? HUR?
« Svar #25 skrivet: maj 26, 2017, 06:23:04:04 »
Ser bra ut, jag kör på samma lösning. Skall ringa Bruksspecislisten och och kolla om dom har det aktuella Finjaspacklet. Satte du nån temporär list utvändigt så du kunde dra av överytan och få en nivå eller handjagade du det?

Jag hade stenmjöl på marken utanför väggen så jag vägde in en trälist i det så jag kunde "dra av" spacklet på rätt nivå. Har du inte återfyllt kan du säkert få upp en bräda med tvingar eller liknande. Det måste bli rakt, speciellt för dig som hade granit med raka kanter.....frihand tror jag inte på.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad Fredde-Gbg

SV: Sätta granit poolsarg??? HUR?
« Svar #26 skrivet: maj 27, 2017, 10:28:47:47 »
Jag hade stenmjöl på marken utanför väggen så jag vägde in en trälist i det så jag kunde "dra av" spacklet på rätt nivå. Har du inte återfyllt kan du säkert få upp en bräda med tvingar eller liknande. Det måste bli rakt, speciellt för dig som hade granit med raka kanter.....frihand tror jag inte på.

Poolen är extremt ovan mark så nån återfyllning är inte aktuell. Jag skall prova med en liten S200 EPS som jag sågar i rätt höjd och trycker fast den med några 4"spik och lite PL200 i yttre frigolitsarken.

Utloggad MathiasS

SV: Sätta granit poolsarg??? HUR?
« Svar #27 skrivet: maj 27, 2017, 11:30:20:20 »
Ok. Du kan säkert ta en längre planka 22x120 eller liknande och fixera med lite snedsträvor etc också. Whatever floats your boat antar jag!

Så länge man är snabb är spacklet mjukt. Blanda liten sats tills du får upp farten.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad Erica

SV: Sätta granit poolsarg??? HUR?
« Svar #28 skrivet: maj 27, 2017, 11:50:54:54 »
Graniten ser ju här ut att ha en ganska grov yta, vilket ju är vad som behövs. Gör aldrig misstaget att använda polerad granit till sarg eller över huvud taget intill poolen. Den är visserligen lätt att hålla ren - men med det minsta vatten på så blir den hal som såpa ! En god vän till oss gjorde det misstaget och skadade sig i en rejäl saltomortal...som tur var inte så allvarliga skador den gången dock.

Utloggad Fredde-Gbg

SV: Sätta granit poolsarg??? HUR?
« Svar #29 skrivet: maj 27, 2017, 15:34:05:05 »
Graniten ser ju här ut att ha en ganska grov yta, vilket ju är vad som behövs. Gör aldrig misstaget att använda polerad granit till sarg eller över huvud taget intill poolen. Den är visserligen lätt att hålla ren - men med det minsta vatten på så blir den hal som såpa ! En god vän till oss gjorde det misstaget och skadade sig i en rejäl saltomortal...som tur var inte så allvarliga skador den gången dock.

Min kommande granitsarg är i det närmaste polerad, på undersidan.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag