CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Byggtråd: Målning av betongpool  (läst 12750 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MathiasS

SV: Byggtråd: Målning av betongpool
« Svar #10 skrivet: juni 04, 2016, 12:45:11:11 »
Ett tips om stenplattorna. Det ser ut som att det börjar växa lite grönt mellan plattorna. Med en lite kraftigare trimmer/röjsåg (bensindriven) och grov tråd så går det väldigt smidigt att få bort det gröna i skarvarna. Betydligt trevligare än att krypa på knä och skrapa för hand. Trimmern drivs lämpligen med alkylatbensin

Högtryckstvätt? "All skit går bort" eller hur det nu hette i sketchen...
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Byggtråd: Målning av betongpool
« Svar #11 skrivet: juni 04, 2016, 13:06:36:36 »
Ja, högtryck är nog bättre om man inte har fogsand.  :'(
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Dimitris76

SV: Byggtråd: Målning av betongpool
« Svar #12 skrivet: juni 04, 2016, 15:46:42:42 »
Enligt färgens data sheet (se bifogat arkiv) kan man gå på målade yta efter 24 timmar och full hårdnad uppnås efter 7 dygn @23C.

/Dimi
« Senast ändrad: juni 04, 2016, 15:52:19:19 av Dimitris76 »
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad Dimitris76

SV: Byggtråd: Målning av betongpool
« Svar #13 skrivet: juni 04, 2016, 16:09:11:11 »
Det stämmer... växt mellan stenplatorna är ett stort problem för mig.
Jag har sprutat ättika och bränt med gasolbrännare med kortvarig effekt.
Högtryckstvätt är enklare och effektivare fast den spolar bort sanden - som sagt - inte bra.

Jag har en super powerful grästrimmer på 3hp som skulle kunna funka fast den är såpass stark att linan går sonder direkt i kontakt med sten. Jag använder Oregons Nylium 2.4mm lina fast jag måste hitta något bättre - starkare.

Det som jag hoppas egentligen är att med poolen i drift o tung traffik och en massa klorinerat vattenspil runt om växten skall försvinna av sig själv...

/Dimi
« Senast ändrad: juni 04, 2016, 17:28:32:32 av Dimitris76 »
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad TommyC

SV: Byggtråd: Målning av betongpool
« Svar #14 skrivet: juni 04, 2016, 19:10:25:25 »
Min Klippo på 2,5 hk är väldigt lik din. Hade jag köpt idag hade jag köpt en större med bättre handtag typ styre. Tråden håller ganska bra om man inte gasar fullt vilket sällan behövs. Nu har jag Stiga 2,4 mm tråd men lite grövre tråd håller bättre. Besök en proffsbutik, där finns det fler typer av tråd att välja på.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Dimitris76

SV: Byggtråd: Målning av betongpool
« Svar #15 skrivet: juni 04, 2016, 19:21:52:52 »
Jag skall försöka ta ett cykelstyre från någon skrottad trimmer och konvertera min. Nylium är en av de tuffaste nylonlinor. Det finns även 3mm:s på Jula. Jag köper den imorgon.

/Dimi
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad Tallkotten

SV: Byggtråd: Målning av betongpool
« Svar #16 skrivet: juli 17, 2016, 21:37:58:58 »
Har spacklat, primat osv. nu. Väntar till tis/onsdag innan jag kör epoxiprimer och slutligen epoxicoat. Gissar att sista lagret läggs på fredag. Hur länge väntade du dimi innan du fyllde vatten?

Utloggad Dimitris76

SV: Byggtråd: Målning av betongpool
« Svar #17 skrivet: juli 28, 2016, 12:55:36:36 »
Har spacklat, primat osv. nu. Väntar till tis/onsdag innan jag kör epoxiprimer och slutligen epoxicoat. Gissar att sista lagret läggs på fredag. Hur länge väntade du dimi innan du fyllde vatten?

Hej Tallkotten!

Jag såg din post alldelles nyss. Posta gärna några kort!

Mvh,
Dimi
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad Tallkotten

SV: Byggtråd: Målning av betongpool
« Svar #18 skrivet: juli 31, 2016, 09:04:07:07 »
Har fyllt vatten o allt e inkopplat MEN mkt jobb återstår.

Utloggad Dimitris76

SV: Byggtråd: Målning av betongpool
« Svar #19 skrivet: juli 31, 2016, 22:19:28:28 »
Snyyyygt!

Är det Isomat vit med blåa lampor?

/Dimi
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag