Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Lyfco Splash 35  (läst 20882 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad AFuru

SV: Lyfco Splash 35
« Svar #80 skrivet: september 22, 2023, 15:46:16:16 »
För dig så borde denna fungera!

32mm till 38mm 2-vägs-multi-adapter:
(a.k.a Gre 40009 – Anslutningsstycke för 2 simslangar, Ø 32 och Ø 38 mm)

https://amzn.eu/d/5X16uUP

:)

Har även hittat en adapter som troligen passar direkt på Splash 35:an, @ Bauhaus... ska gräva mer i det när jag plockar isär VP för säsongen. EDIT: Passade ej..

För övrigt har jag uppgraderat mitt värmesystem.

Har nämligen köpt ett demo-ex av en Swim & Fun Pico 5R 5kW , så nu kan jag även kyla vattnet om det blir Målillarekord i Sverige igen... haha  >:D

Även om vi är mycket nöjda med Splash 35:an, är primära orsaken till bytet är att vi badar så ofta, att april-maj och september-oktober även blir badmånader med kupoltaket på.

Splash 35:an funkar fint maj-september i södra Sverige, och helt OK i Norra Sverige, men Pico 5R jobbar ända ned till -5°C utetemp!  <antman> vi tänker använda poolen som ett riktigt stort spabad/barnpool, april-oktober, typ.. med kupolen på så kvittar utetemperaturen, då den luften får i princip samma temp som poolvattnet (32°C i vattnet ger, typ 30°C i luften).

Splash 35 klarar ca +15°C på utedagssnittempen @ 5 m3 och isolerad underdel/bubbekplast/kupoltak. Så 15°C i snitt i luften, över dygnet, ger 30°C i vattnet.

Pico 5R sägs även vara tystare Pico är typ exakt lika högljudd, men ger 40%-50% mer kräm om jag tolkar märkskylten rätt! (2.75kWut vs 3.8 kWut, samt 600Win vs 900Win dock vid 15°C luft, 26°C vatten).

Är ungefär samma formfaktor som Splash 35:an, men Pico 5R är lite tyngre och större.

Splash 35: 19 kg
Pico 5R: 28 kg

Splash 35:
Produktdimension (BxHxD mm)
310x356,5x375

Pico 5R:
Produktdimension (BxHxD mm)
290×430×470

Min uppställning finns bifogad (ja.., jag ska jämna till de utkastade Ikea-plattorna i höst när all utrustning är bortplockad!)  >:(

Tänker även att jag gör en videorecension om Splash 35:an och lägger upp här.  :angel:

Hade tänkt mig 3000kr, och då ingår kringutrustning såsom skyddsbox för jordfelsbrytare, 2 slangar, 4 slangklämmor, och leverans i Umeå med omnejd. Kan posta om köparen står frakten. Detta är en poolvärmepump som fortfarande har mycket kvar att ge  <sol>

Jag gör i samma veva som Splash 35-filmen även en Pico 5R-film  ;)   Kommer nog bli poppis, många skaffar dessa plaskdammar istället för att åka utomlands, då lågkonjunkturen blivit ett faktum.   <help>

Kan meddela att plötsligt, när sommaren var slut, så hörde Outl1 av sig och skickade en ny pump med de två kopplingarna. Alltså, sprillans allt. Intressant lösning :)

Poolgiganten

Utloggad kwhalp

SV: Lyfco Splash 35
« Svar #81 skrivet: september 25, 2023, 20:35:36:36 »
Vänta, vadå? Har du två poolvärmepumpar nu (minus en uppsättning slangadaptrar) ? :O

Utloggad AFuru

SV: Lyfco Splash 35
« Svar #82 skrivet: oktober 09, 2023, 11:09:12:12 »
Vänta, vadå? Har du två poolvärmepumpar nu (minus en uppsättning slangadaptrar) ? :O

Japp, exakt så blev det :) Antar killen på Outle1 lessnade och hade några över

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag