VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Hauge 5x5m lite betong basseng.  (läst 9352 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mrtiger

SV: Hauge 5x5m lite betong basseng.
« Svar #30 skrivet: juni 01, 2019, 12:08:09:09 »
Da har jeg jobbet med bassenget innvendig siden jeg har fått det meste av utstyret jeg trenger for å forsette.

Første jeg måtte gjøre var å rengjøre bassenget innvendig før jeg la et lag med membran på veggen.




Her et bilde etter påføring av membran.


Poolgiganten

Utloggad Mrtiger

SV: Hauge 5x5m lite betong basseng.
« Svar #31 skrivet: juni 01, 2019, 12:19:58:58 »
Da var det klart for å legge på filt på innsiden av bassenget slik at lineren har en fin og myk vegg å legge seg inntil:)



Det var også kjekt å få hjelp av minstemann:) Skal man bruke bassenget, må man jobbe for det:)



Og slik ble sluttresultatet av filt prosjektet.



Uff, glemte nesten å påføre filten med algemiddel, kanskje litt unødig siden filten er også innsatt med algemiddel.


Dette ser kanskje litt rart ut, men algemiddelet tørket litt ujevnt.


Da er neste prosjekt å installere lineren og det gruer jeg meg litt til.
For det første er jeg spent på om målet jeg har bestilt er riktig og at de målene jeg oppgav er riktige:)
« Senast ändrad: juni 01, 2019, 12:32:57:57 av Mrtiger »

Utloggad Mrtiger

SV: Hauge 5x5m lite betong basseng.
« Svar #32 skrivet: juni 02, 2019, 17:41:09:09 »
Da har det kommet til liner installeringen og må si at dette har jeg ikke gledet meg så veldig til. Er så mange som har fortalt om det ene problemet etter det andre. ikke nok med at jeg har fått formsydd lineren fra Italia og er veldig spent på at målene stemmer. Det med at slutt resultatet skal bli fint og, hørt så mye at det er vanskelig å unngå rynker m.m.
 
Vel, da var det bare å begynne med installeringen. Det første jeg gjorde var å legge lineren utover bunnen og montere den inn i listene på toppen.
Som dere ser at det ikke rynkefritt:) Bruke ganske bra med tid for å dra lineneren ut til siden for å prøve å få vekk så mange rynker som mulig før jeg begynte å helle i vann.


Når jeg var fornøyd med hvordan duken lå plassert uten vannn i, begynte jeg å fylle vann i bassenget.


Ble egentlig veldig glad og begeistret da jeg hadde fylt ca 10cm med vann oppover veggen, lineren så ut til å ligge perfekt mot veggen og kunne ikke se en eneste en rynke i bunnen av bassenget.
Da var det bare å fylle det videre opp til lysbrønnen, slik at jeg kunne montere lyset.


Montering av lyset gikk veldig greit, så fylte jeg opp til returdysene og installerte disse.
Så fylte jeg videre opp til skimmeren og monterte denne, lineren ligger fremdeles nesten100% rynkefritt på vegger og gulv.
Her ligger vannstanden rett under skimmeren




Utloggad Mrtiger

SV: Hauge 5x5m lite betong basseng.
« Svar #33 skrivet: juni 02, 2019, 17:46:53:53 »
Da har jeg fylt opp til underkant av skimmeren, måtte stoppe fyllingen der for at jeg måtte lime ferdig noen koblinger på utsiden.

Limet måtte herde i 24 timer for jeg kunne starte opp pumper m.m.
Lineren ser helt perfekt ut og jeg er veldig glad for at dette gikk så greit:)

Utloggad Mrtiger

SV: Hauge 5x5m lite betong basseng.
« Svar #34 skrivet: juni 02, 2019, 17:56:14:14 »
Da var alle koblinger montert og limet fått herdet i 24 timer.
Fylte da videre med vann og alt av pumper og utstyr ser ut til å virke som forventet. Varmepumpen er også satt i drift slik at vi får litt varme i bassenget.
Fikk også sikkerhettrekket fra Kina som kostet kun 2500kr med frakt.
Fikk pris på tilsvarende sikkerhets duk her i Norge og den kostet nesten 20000kr.

Da var det bare å håpe at målene jeg oppgav ble tolket riktig og at duken passer slik som jeg håper på.
Kvaliteten på duken ser veldig sterkt og robust ut:)

« Senast ändrad: juni 02, 2019, 18:00:39:39 av Mrtiger »

Utloggad Mrtiger

SV: Hauge 5x5m lite betong basseng.
« Svar #35 skrivet: juni 02, 2019, 18:38:37:37 »
Da var sikkerhet trekket provisorisk montert, og det ser veldig greit ut.

 

Utloggad Mrtiger

SV: Hauge 5x5m lite betong basseng.
« Svar #36 skrivet: juni 08, 2019, 23:34:44:44 »
Da har alle rør og koblinger fått herde den tiden de skal.
Fikk problem med returdysene fikk en lekkasje og måtte tømme bassenget igjen siden jeg måtte demontere returdysene og legge på mer gjengeteip på den delen som skal skrues inn i den faststøpte delen. Fikk ordnet dette og fylte opp bassenget igjen. Etter 2 dager kunne jeg konstatere at bassenget nå er tett:)


Var veldig spent på hvordan det skulle gå med lineren siden jeg måtte skru ut dysen og få skruehullene nøyaktig tilbake der de var. Jeg fylte opp bassenget til ca 20cm før jeg monterte dysene igjen, da virket det som lineren hadde strekt seg ut igjen og skruehullene passet nesten. Så det var veldig spennende å fylle det helt opp for å se hvordan det gikk med lineren og det gikk veldig bra:)



Har begynt å fylle tilbake drenerende masse på utsiden av bassenget. kommer med bilder fra dette snart:)
Ellers har ungene begynt å bruke bassenget og temperaturen er nå på 28 grader.

Utloggad christr

SV: Hauge 5x5m lite betong basseng.
« Svar #37 skrivet: augusti 23, 2019, 20:14:02:02 »
Hei. Er det mulig å få noe info om hvor du kjøpte sikkerhetstrekket?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan