Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Skarva poolmatta, hur?  (läst 14323 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MathiasS

SV: Skarva poolmatta, hur?
« Svar #10 skrivet: juni 14, 2015, 14:56:30:30 »
Du frå bläddra i min byggtråd. Jag har matta i botten och ingen synlig eller kännbar skarv. Jag TROR jag tejpade men minnet sviker mig ibland.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Poolgiganten

Utloggad gurkburk

SV: Skarva poolmatta, hur?
« Svar #11 skrivet: juni 18, 2015, 11:14:25:25 »
Du frå bläddra i min byggtråd. Jag har matta i botten och ingen synlig eller kännbar skarv. Jag TROR jag tejpade men minnet sviker mig ibland.

Kollade igenom din tråd, men jag tror dokumentationen blev bristfällig i den stund man märker att "snart kan jag fylla vatten" ;)
Dimension One Nautilus
Intex 457x122 (16 kubiks rörpool)

Utloggad MathiasS

SV: Skarva poolmatta, hur?
« Svar #12 skrivet: juni 18, 2015, 18:23:19:19 »
Det var inte snällt sagt.

Jag ska se om jag hittar några bilder som bara är lite lite nyare än denna. Får dock vänta till på söndag.



Så här står det i anvisningen och när jag ser det minns jag att det var så jag gjorde:

Bottenmatta

Lägg den avjämnande bottenmattan ovanpå betongplattan i botten. Bottenmattan är 1,5 alternativt 2m bred. Lägg ut längderna bredvid varandra och tejpa ihop dem med silvertejp. Skär mattan sedan ca 1cm innanför väggarna så att den kan expandera med vattentrycket.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad Ippo

SV: Skarva poolmatta, hur?
« Svar #13 skrivet: juni 23, 2015, 19:50:48:48 »
Jag har en grå (ofärgad) från Bauhaus under. Sen ska jag lägga mattan jag fick med i leveransen av poolen innanför plåten så den täcker upp lite mot kanterna (bottenskenan). Därför behöver jag ändå skarva...

Jag har ju betalt en del för bottenmattan från leverantören eftersom enligt dem måste man använda en sån... Det var innan jag förstod att Bauhaus nålfiltsmatta var ett alternativ... :o

//Anders

Jag har ju tänkt att köra med balkongmatta från Bauhaus men undrar hur mkt det ligger i pollsäljares snack om att man endast ska använda poolmattor de säljer pga eventuella mjukgörare i produkter likt balkonmatta?

Vore ju surt att sabba linern...

Kan iofs inte tänka mig att det skulle förstöra den på nolltid om ens på ett gäng år.
Min fråga är helt enkelt, har nån fått sin liner förstörd för att de använd nåt annat än poolbutikernas produkter att ha bakom/under linern?
Hur många kör med ovan nämnda lösning?  ???
Bygger 3x6m Tjälldén-pool.
Hoppas på badklart i sommar så man slipper tjära och fjädrar här hemma på gården.

Utloggad Ippo

SV: Skarva poolmatta, hur?
« Svar #14 skrivet: juni 25, 2015, 10:45:20:20 »
Ok, ingen som verkar ha erfarenhet av eventuella bieffekter från balkongmatta...  <dontkn>

Undrar istället om ni som valt den här lösningen är nöjda och skulle gjort likadant igen om ni byggde nytt idag.
Bygger 3x6m Tjälldén-pool.
Hoppas på badklart i sommar så man slipper tjära och fjädrar här hemma på gården.

Utloggad MathiasS

SV: Skarva poolmatta, hur?
« Svar #15 skrivet: juni 25, 2015, 11:36:35:35 »
Vad kostar foamen man brukar använda? Är det verkligen något att spara in på? Måste vara småpengar i ett större perspektiv.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad Ippo

SV: Skarva poolmatta, hur?
« Svar #16 skrivet: juni 25, 2015, 15:38:55:55 »
Jo, sant. När man räknar på det skiljer det just några hundralappar...
Kör på det poolbutiken säljer!  O0
Poolstore säljer dels nån skumgummimatta men har tydligen oxå börjat med en liknande fiberduk av lite tjockare kvalla som man menade skulle komprimera mindre än skummet.
Nån som använt denna vita fibermatta?

Eller vad har ni råkat på för alternativ från andra butiker?
Bygger 3x6m Tjälldén-pool.
Hoppas på badklart i sommar så man slipper tjära och fjädrar här hemma på gården.

Utloggad je

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Lerum
  • Antal inlägg: 377
  • Total likes: 38
  • Kön: Man
  • Äntligen, efter två års byggande kan man bada!
    • Visa profil
SV: Skarva poolmatta, hur?
« Svar #17 skrivet: juni 25, 2015, 21:51:58:58 »
Köpte foam/matta samman med linern, och blev rekommenderat någon form för spraylim från 3M. Anvende detta vid skarvar och för att hänga foamen på väggarna. Funkade mycket bra, och det går inte att se skarvarna.
Kommer tyvärr inte ihåg vad limet hadde för namn annat än att det var 3M
Egenkomponerat Leca/betong pool, 9,2 X 4,5, trappa/soffa i ena kortändan, brutit hörn i andra. Rostfria ingjutningsdetaljer från Pahlen, platssvetsad Alkorplan liner, Speck Eco Touch, 150kg sandfilter, Blue Lagoon 75W UV-C, 12kw Luxlama VP, Rolltop. Två 300W lampor i ena långsidan, två 50W Spa lampor i trappan. Två breddavlopp, fyra inlopp. Nitro Wall Scrubber poolrobot.
Min byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8433.0

Utloggad Stroker

SV: Skarva poolmatta, hur?
« Svar #18 skrivet: juni 26, 2015, 09:57:38:38 »
Jag har ju tänkt att köra med balkongmatta från Bauhaus men undrar hur mkt det ligger i pollsäljares snack om att man endast ska använda poolmattor de säljer pga eventuella mjukgörare i produkter likt balkonmatta?

Vore ju surt att sabba linern...

Kan iofs inte tänka mig att det skulle förstöra den på nolltid om ens på ett gäng år.
Min fråga är helt enkelt, har nån fått sin liner förstörd för att de använd nåt annat än poolbutikernas produkter att ha bakom/under linern?
Hur många kör med ovan nämnda lösning?  ???
Min liner blev i år helt vit samt spröd och enligt försäljaren för nya linern så kunde det bero på att mjukmedlet i linern interagerat med min isolering. Denna gången har jag avsedd filt mellan.. det tog 14 år att sabbas och det var just vad försäljaren sa som tidsrymd.
7.5x3.6x1.5 linerpool med värme

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan