VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Pool utan dränering hjälp  (läst 1982 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tedde

Pool utan dränering hjälp
« skrivet: maj 01, 2019, 18:11:45:45 »
Hej har byggt en thermopool med makadam och betongsula men la aldrig någon dräneringslang då det va tort när jag grävde och komm inget grundvatten alls byggde färdigt den fast utan liner förra året men nu ett år senare när ja ska göra färdigt det sista så märker ja att det kommer in grundvatten vad kan man göra har redan byggt tralldäcket klart går det att bara gräva ner en punpbrunn vid sidan utan dräneringsrör ?
Alla tipps tas emot  vill slippa riva trallen

Poolgiganten

Utloggad ByggaNytt

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 539
  • Total likes: 103
  • Kön: Man
  • 4,5*6,75 Thermopool
    • Visa profil
    • Logger
SV: Pool utan dränering hjälp
« Svar #1 skrivet: maj 02, 2019, 10:19:31:31 »
Om det inte är extrema mängder vatten så rinner ju grundvattnet lika bra i makadamet som i en dräneringsslang men du måste ju gräva ner ända till betongplattan och en bit under och få dit en dräneringsbrunn i ena hörnet av poolen. Har du sen redan lagt en markduk runt schaktgropen och får ner en brunn så ser jag inga problem med det.
Har en tidig bild från mitt bygge där jag direkt slängde ner en brunn och pump för att få bort lite grund och regn -vatten:
4,5*6,75 Thermopool, gjuten hörntrappa & svetsad liner (Alkorplan3000 Persia Black).
Bassängutrustning: Pahlens Rostfria + Pahlens JetSwim 2000.
Cirkulation: Pahlens P01 T55 0.55kW 3-fas & sandfilter Pahlens 525.
Värme: Bergvärmepump Nibe 1115 8,5 kW med Pahlens  Maxi-Flo 120kW värmeväxlare.
Rening: Autodosering via Pahlens MiniMaster & UV-lampa Pahlens Auto-UV Titan 75W.
Automatisk vattenpåfyllning: Pahlens Nivåvakt.
Poolrobot: Zodiac RV5500.

SPA: Caldera Niagara med FreshWater Salt System.

http://familjenlindstrom.se/logger/index.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan