Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Smart kleen robot  (läst 19116 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad nyburjare

Smart kleen robot
« skrivet: juni 22, 2013, 23:30:46:46 »
Smart Kleen kostar ca 5 tusen, men gör den ett bra jobb ? funkar den till relativt stor pool på 4,5x9 ??

Poolgiganten

Utloggad Jarlen

SV: Smart kleen robot
« Svar #1 skrivet: juni 22, 2013, 23:57:17:17 »
Jag köpte en i våras. Det bästa köp jag gjort. Jag kan inte förstå hur jag kunnat vara utan en tidigare. Jag kan verkligen rekomendera en sådan.

Utloggad nyburjare

SV: Smart kleen robot
« Svar #2 skrivet: juni 23, 2013, 12:06:40:40 »
 :) trevligt att höra, har använt slang till avloppet i 3 år o tycker det är ganska avkopplande att stå o dammsuga, den suger ju väldigt bra o man kommer åt i alla hörn, nu behövs slangen bytas ut liksom kopplingen mot avloppet o då tänkte jag även köpa en slangtrumma att lägga slangen på för att slippa ha den lös, då kommer jag upp i drygt 1200 kr o en smartkleen kostar "bara" 3600 mer, men att köpa en "dyr" robot typ på över 10-14 tusen tycker jag inte det är värt att slippa dammsuga manuelt, så där tänkte jag att kan en för 4900 är "skit" när de flesta ligger på över 10.. vad är det som gör en billigare "sämre" för något bör det ju vara ?? ser att du har en rund pool och är nöjd med roboten så då måste den funka kanon även i kanten mot väggen, men hur är det om jag har 4 hörnor ? kommer den åt där lika bra som dammsugaren ??

Utloggad Jarlen

SV: Smart kleen robot
« Svar #3 skrivet: juni 23, 2013, 15:04:52:52 »
Jag har min Smart-Kleen kopplad på en timer som kopplas in 6 ggr/dygn, och då går den 45 min varje gång. Jag har inte behövt damsuga en enda gång sedan jag skaffade min Smart Kleen. Den håller kliniskt rent på botten hela tiden. Skillnaden mellan Smart Kleen och dom dyrare är att dessa klättrar på väggarna, men det tror jag är lite overkill. Håller den rent på botten så finns det ingen grogrund för algtillväxt på väggarna. Och då har jag ändå ytterligare en horisontal yta som Smart-Kleenern inte tar. Det är en avsats som löper runt hela poolen som är ca 45cm bred och 65 cm hög och över den ytterligare en vägg på 1,05 m ovanför.
Jag kan inte svara på hur effektiv den är i hörnen, men jag skulle inte tro att det är något problem. Den har något besynnerligt irrationellt gångmönster som verkar nosa upp varje korn i poolen. Min erfarenhet av manuell bottensugning är att när man tycker att allt ser rent och fint ut i poolen och slutar, så går det en halvtimme så ligger det en massa skräp på botten igen. Det är ren ut sagt omöjligt att få bort allt eftersom man rör upp botten vattnet och de små partiklarna syns inte. När man sen slutar så sjunker dessa ner till botten igen och flockar sig. Här är Smart-Kleenern helt suverän med sin effektiva filterpåse, det blir helt enkelt inga partiklar kvar i bottensedimentet. Vattnet har varit kristallklart sedan jag skaffade min Smart-Kleen, och det tror jag beror på att filtreringen genom sandfiltret aldrig når bottensedimentet. Det här börja likna som om jag säljert produkten men så är inte fallet. Jag är bara så otroligt nöjd. Men skulle de mot all förmodan läsa det här så kan de väl skicka en liten slant för PR:n
Hi Hi <antman> ;D :)
« Senast ändrad: juni 23, 2013, 15:18:49:49 av Jarlen »

Utloggad nyburjare

SV: Smart kleen robot
« Svar #4 skrivet: juni 23, 2013, 19:31:54:54 »
tack för din input !! mkt mer värt än att fråga säljaren i butik ! det blir nog bli en sån i morgon, o du har rätt när jag dammsuger blir det rent men lika fort skit igen, både nytt från ytan men även troligen sånt jag själv virvlar runt, dom som säger att det räcker att dammsuga 1 timme i veckan måste bo utan blåst o växlighet i närheten eller acceptera att det ligger lite skit på botten, själv gillar jag när poolen är ren som ett badkar , men en undran, du kör på timer det verkar bra då är den alltid ren , så du har roboten i alltid ? hur funkar det med elkabeln när du har överdraget på ??
håller med om väggarna, dom har jag aldrig ens behövt borsta , endast vattenlinjen snabbt gjort när man badar
« Senast ändrad: juni 23, 2013, 19:36:09:09 av nyborjare »

Utloggad Jarlen

SV: Smart kleen robot
« Svar #5 skrivet: juni 24, 2013, 00:52:39:39 »
Ja jag har en sån där enkel timer som man stoppar in i vägguttaget för att släcka och tända lampor med. Funktionen på  Smart-Kleenern är följande; om man slå på strömmen så går den i 2 timmar, och när programtiden har löpt ut så måste man bryta och slå på strömmen igen, för att programmet ska återaktiveras. Jag låter den därför gå 6 ggr per dygn i 45 minuter. Beträffande om Smart-Kleenern fungerar med poolöverdrag, så borde det inte vara något problem. Jag är inte riktigt säker, men jag vill minnas att den är försedd med 14 meter flytkabel, så det bör funka om du lämnar en glipa för kabeln i slutet av överdraget. Själv så har jag inget överdrag, och med tanke på det så förstår du säkert hur effektiv roboten är.

Utloggad nyburjare

SV: Smart kleen robot
« Svar #6 skrivet: juni 24, 2013, 18:55:39:39 »
köpt nu :-\ blir retur imorgon, den är helt kass till min pool, har gått fram o tillbaka på bredden nu i exakt samma spår i en timme, från långsida till långsida fram o åter , visst det är jävligt rent där på en meters bredd men skitigt i övrigt

Utloggad Jarlen

SV: Smart kleen robot
« Svar #7 skrivet: juni 24, 2013, 21:31:32:32 »
Verkar underligt. Min byter slumpmässigt riktning genom att ibland resa sig på två hjul och göra piruetter så att den ändrar riktning. Det måste vara något fel på programmet i roboten du fått. Be att få pröva ett annat exemplar innan du avfärdar den helt.

Utloggad nyburjare

SV: Smart kleen robot
« Svar #8 skrivet: juni 24, 2013, 21:55:23:23 »
Ja den reser sig sen backar den in i långsidan och får därmed en rätvinkel när den startar framåt igen,  får köra i natt o se imorgon,  om du har skit på hela botten hur lång tid tar det då innan den hunnit ta precis allt?

Utloggad Kojak

SV: Smart kleen robot
« Svar #9 skrivet: juni 24, 2013, 22:32:11:11 »
Ser ingen mening med en elektrisk poolrobot när det finns hydrauliska. Hört argumenten om att den elektriska borstar vägg samt botten etc. Dock är det så att om det nu behövs så har du fel balans i poolen och får läsa på mer om kemikalierna alt. för dålig pooltäckning. Var och tittade på elektriska, var bara en massa jobb med att lyfta i och ur denna tunga tingest. Så mitt råd skaffa en hydraulisk för 1500:- och köp lapin kulta för de pengar du sparat.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan