VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Noggrann styrning vattentemp  (läst 804 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kortlanda

Noggrann styrning vattentemp
« skrivet: november 23, 2020, 19:20:42:42 »
Jag har en nybyggd badtunna (isolerad glasfiber) som värms med en 6 kW elpatron Pahlén Aqua Compact. Dock upplever vi att temperaturen sjunker lite för mycket när man badar innan värmaren slår på, t.ex. vid inställd temperatur på 38 grader så går tempen ner till 36 grader innan värmen slår på. Nu funderar jag på om jag ska sätta dit en mer noggrann styrning i stället för inbyggda termostaten. Värmaren ligger också i ett lite svårtillgängligt pumphus under stengolvet så ytterligare ett syfte är att få en utflyttad terminal för temperaturinställning, en liten bit från själva pumphuset.

Är det någon som kan rekommendera lämplig temperaturstyrningsenhet med noggrannhet till kanske plus minus en halv grad eller bättre, gärna justerbar hysteres (antar något digitalt) och tillhörande givare (som jag tänkt montera i en slang)?

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan