VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: någon som fått offert på både pp-pool och linerpool?  (läst 3268 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad sotsveden

någon som fått offert på både pp-pool och linerpool?
« skrivet: augusti 15, 2009, 17:46:10:10 »
är i valet och kvalet över vilken typ av pool vi vill ha. tycker att det som är viktigt med poolen finns hos de båda alternativen. därför blir priset lite intressant. undrar om någon räknat på de båda alternativen och vad ni kommit fram till prismässigt och även vad ni tagit för beslut.

Poolgiganten

Utloggad cy_berg

SV: någon som fått offert på både pp-pool och linerpool?
« Svar #1 skrivet: augusti 15, 2009, 19:39:01:01 »
Välkommen hit  O0 Tänk på att man hittar väldigt mycket nyttigt med forumets sökfunktion! Denna fråga var uppe för ett litet tag sedan, och jag föreslår att du börjar med att läsa följande tråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=4676.0

Jag är en av dom som skrivit i tråden, och som precis installerat vår pp-pool. Mycket kort (jag har för mig att jag skrivit ganska utförligt kring priser och offerter i tråden jag länkat till ovan) var grundpriset för vår pp-pool (9*4 meter) ca. 104.000:- och motsvarande för en linerpool var ca. 50.000:- i samma storlek från den leverantör vi köpte pp-poolen från. Vi ville ha en trappa i poolen och det kostar mycket till linerpooler (tror det var närmare 25.000:-) och då blev valet ganska lätt för oss eftersom pp-poolen krävde lite mindre arbete vid installation (ingen gjuten platta och ingen montering av alla delar, montering av liner etc.). VIll man inte ha trappa i en linerpool kan man dock komma undan med halva grundpriset jämfört med pp-pool, vad jag har sett i alla fall.

Utloggad rsjowa

SV: någon som fått offert på både pp-pool och linerpool?
« Svar #2 skrivet: augusti 16, 2009, 21:40:14:14 »
Jag gick igenom de både alternativen precis som cy_berg säger i http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=4676.0, där finns en del nackdelar/fördelar med resp variant specade.

Jag har räknat på bägge varianterna. Med "prut och klart" kostar min liner-folkpool-sats 182 000 kr.

Motsvarande paket från pp-pool-leverantören i skåne kostar 155 000 kr.


Jag har bestämt mig för linerpool, pga 1) bevisad lång historik att konstruktionen fungerar i vårt klimat, 2) jag har en folkpool återförsäljare i den stad jag bor i vilket underlättar service, garanti, osv. 3) jag upplever att det går att fräscha upp en gammal linerpool med förhållandevis små ekonomiska medel.

Dock tycker jag att pp-poolen tycks ha flera fördelar som linerpoolen saknar. Över tid tror jag säkert plastpooler kommer öka avsevärt i popularitet även i Sverige i takt med att erfarenheten kring dom ökar.
--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan