Verkar vara som många andra sajter som poppat upp på senare år, en webshop som säljer både egna och andras produkter, mest andras.
Min erfarenhet är att det kan bli krångel vid garantiärenden då de som säljer inte är de egentliga leverantörerna, så alla ärenden skall studsa fram och tillbaka mellan 2 eller fler parter i andra ändan.
Bygghemma har nog ett liknande koncept, men det finns fler.
Bäst är nog att försöka hitta den som är den egentliga leverantören och försöka få till samma pris direkt från dem.
Vi köpte t.ex. en "Gazebo" på bygghemma för ett par år sedan, i vintras blåste taket på delar av konstruktionen bort.
Vi reklamerade till dem, men den reklamationen studsade vidare till det företag som levererade "dropshipping".
Reklamationen godkändes, men efter 1 månad hade vi fortfarande inte fått reservdelarna.
När vi stötte på via reklamationsärandet som redan var registrerat så visade det sig att bygghemma bytt reklamationssystem, och vi var tvungna att göra en ny reklamation , med allt vad det innebär.
Nu har vi fått reservdelarna, så det löste sig ju, men det var tur att skadan inträffade i vintras, annars hade vi varit utan tak större delen av säsongen.
Ju fler mellanhänder som finns, desto större risk att man hamnar i denna typ av trubbel.
Samma sak om en leverans försvinner, man får aldrig svar från de man köpt av, för de måste kontakta den egentliga leverantören och be dem om info rörande leveransen.
Frågan man kan ställa sig är hur denna typ av handelsplattformar kan vara billigare än vad deras leverantörer är på sina egna hemsidor, det övergår mitt förstånd - de måste ju också tjäna en slant på varje order...