VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vilken pump?  (läst 1207 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ringleader

Vilken pump?
« skrivet: maj 10, 2016, 22:44:53:53 »
Nyinflyttad sedan 1.5 år till hus med pool så pajade vattenpumpen i oktober. (Det var en hayward superpump)
Efter att ha sett en video på youtube så tog jag loss den och insåg att den inte gick att reparera, spricka i plasten mellan filter/impellerutrymmet samt att motorn bränt sönder. Gissar på att motorn pajade när en av huvudsäkringarna gick på en av faserna.
Oavsett så ska jag nu köpa en ny och har väl bestämt mig för antingen hayward superpump eller maxflo 2.
Problemet är saknaden av information. Jag litar inte en sekund på säljaren som bara hade en maxflo i lager, men kunde ta hem en superpump på någon dag.
Står inget om skillnader eller t.ex. väldigt viktigt ljudvolym.
Skillnaden i pris är bara 6390 mot 7100 så det spelar ingen roll.
Behöver argument för valet. Någon som har tips, dom verkar ju typ likadana?

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Vilken pump?
« Svar #1 skrivet: maj 11, 2016, 08:02:39:39 »
Många åf i sverige har noll i kunskap om sina produkter, vänd dig alltid till tillverkaren o lär dig mer , i detta fall finns säkert allt du behöver veta på deras hemsida, om inte maila dem .
http://www.hayward-pool.com/shop/en/pools/res-in-ground/pumps-info

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag