Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Spa/Bubbelpol  (läst 32649 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

carra

  • Gäst
carra
Spa/Bubbelpol
« skrivet: oktober 30, 2004, 19:26:32:32 »
 :)

Spa, runt, max 180 cm för 3-4 personer verkar svårt att finna,nån som har nå tips? Gärna med maskineriet avskilt så att jag inte behöver ha det under polen,är tydligen störande så vitt jag förstår...

Poolgiganten

Utloggad k-snickaren

Re:Spa/Bubbelpol
« Svar #1 skrivet: december 19, 2004, 20:20:11:11 »
Hej Carra. Kolla in www.bestprice.nu Har sett att dom har SPA också

Lars

  • Gäst
Lars
Re:Spa/Bubbelpol
« Svar #2 skrivet: december 20, 2004, 14:21:07:07 »
WWW.IMPOTLAGRET.COM har ett kanonspa. Jag badade och drack bira i ett sådant i helgen... ;)

Utloggad Mr Livsnjut

Re:Spa/Bubbelpol
« Svar #3 skrivet: februari 09, 2005, 09:26:31:31 »
Hej, jag har köpt ett Aston Lyx-badkar. Alla dessa importbadkar lev. med en förutsättning: 1-fas, 30A krävs. Det har man aldrig ledigt här i sverige. Kan nån tipsa på OM det går att koppla om till 3-fas och i så fall hur man gör? Tacksam för alla tips!

Utloggad ola

Re:Spa/Bubbelpol
« Svar #4 skrivet: februari 09, 2005, 09:38:51:51 »
1-fas 30A? Det är ju industristyrka på de säkringarna...

Du kan räkna med att det inte går att koppla om till 3-fas med mindre än att du byter alla motorer. Det är en väldig skillnad på 1-fas och 3-fas-motorer tyvärr.

Vart köpte du ditt Aston-kar, vilken modell och har du någon länk till detaljerad info om Astons produkter?

Mvh

/Ola (Som vill köpa ett spa från importlagret.com men inte har 30A säkringar...)

Utloggad Mr Livsnjut

Re:Spa/Bubbelpol
« Svar #5 skrivet: februari 09, 2005, 10:04:17:17 »
Hej, jag har köpt av BT-Trading. Men motorerna drar nog inte så mycket ström Det är nog värmaren på 4.5kW som behöver tryck när den ska värma kallt vatten till 37 gradigt mys... Själva värmaren har 3 st olika "värmare" med en givare. Skulle kunna kallas 3 x 1.5kW. Ungefär som en varmvattenberedare.
Känns som det borde gå...  

Utloggad ola

Re:Spa/Bubbelpol
« Svar #6 skrivet: februari 09, 2005, 10:30:49:49 »
En normal "stark" säkring hemma är på 16A (eller?) så då kan man ju bara ta ut runt 3,6kW på 1-fas. 4,5kW kräver en 20A-säkring men då är det "på håret", går pumpen (0,9kW) igång också så drar säkringen.

3st 1,5kW-element på värmaren? Luktar ju litet 3-fas men vad vet jag.

Jag får ringa min elektriker och höra vad han har att säga. Inte kul att köpa hem ett spa och sedan inte kunna koppla in det :(

Jag är rätt säker på att min VV-beredare är 3-fas men det ska jag låta vara osagt innan jag har kollat.

Utloggad Mr Livsnjut

Re:Spa/Bubbelpol
« Svar #7 skrivet: februari 09, 2005, 12:20:26:26 »
Kolla www.cn-aston.com. Min modell heter A615, Lyx.
De mer kända märkena på den svenska marknaden har ju anpassat sina Spa:s till svensk std. rent el-mässigt?!? Men de kanske kopplar om de själva innan de lev. till slutkund? Det är en sån lösning som verkar vara svår att uppbringa. Men en smart elektriker ska nog kunna lösa detta.  "Min" gick bet...

Utloggad ola

Re:Spa/Bubbelpol
« Svar #8 skrivet: februari 09, 2005, 17:09:02:02 »
Enligt importlagret.com så behöver man 220V/16A till deras spa A610-utomhus/lyx. Fattar inte riktigt hur man ska kunna driva 4,5kW värmare på 220V/16A så det blir till att bolla tillbaka frågan till dem.

Mr. Livsnjut - har du kunnat köra ditt spa eller blev det stående för elinstallationens skull?

/Ola

Utloggad ola

Re:Spa/Bubbelpol
« Svar #9 skrivet: februari 09, 2005, 19:13:21:21 »
Nya bud från importlagret. De "rekommenderar" 3-fas 16A... Jaha, hur ska man tolka det?

Det enda jag kan tänka mig är att man drar trefas till karet och sedan använder det som 3x1-fas. Då skulle man ju kunna koppla de tre värmeelementen till varsin fas och sedan de två pumparna till två olika. Borde utan problem sprida ut lasten tillräckligt.

Men om det *går* att koppla så vet jag förståss inte.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan