Hej,
Jag höll på att tömma poolen till under inloppen inför vinterstängning men då såg jag att det va brunt vid trappen och jag testade med nitor pool clean och jag testade även mirakelsvamp och inget hände.
Jag köpte Biltemas vattenlinje cleaner och det gjorde susen, men nu ser jag att resten av linern är brun och ser lite sunkig ut. Vad är bäst att göra i detta läget? Jag skulle vilja tömma poolen så långt ner det går och göra rent hela linern på samma sätt. Men sen skulle jag gärna vilja fylla upp till under inloppen igen så att det inte händer något galet med linern under vintern. Men då kommer jag inte ha något klor osv i vattnet. På bilden så har jag inte gjort rent med vattenlinje cleaner.
Någon som vet om man kan köra med detta medlet eller skadas duken?
Klantig som man är så har jag tagit bort rör cirkulationspump mm. Men funderar på att bita i det sura äpplet och tömma poolen använda medlet från biltema sen mecka tillbaka allt fylla poolen och få till pH samt klor värdena och sen vinterstänga igen.
Vad säger ni, finns det något lättare sätt.
( jag har rätt högt cya i poolen så skulle ändå behöva byta ut ca 70 procent av vattnet enligt folkpools kalkylator)