VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Förlänga plattan?  (läst 1921 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad anteleaf

Förlänga plattan?
« skrivet: oktober 13, 2011, 14:13:47:47 »
Vad trött man kan bli på sig själv.
Efter att ha planerat poolarbetet i ett år ungefär så är vi nu igång och plattan är plats. Det tog väl knappt en vecka efter det att betongbilen varit här innan jag började fundera på om det inte skulle var bättre om den placerades ytterligare 50-70 centimeter från huset. Suck och stön och pust... Jag skulle alltså behöva förlänga den nylagda plattan och undrar helt sonika om det är möjligt med tanke på hållbarhet o dylikt.

Min tanke är att borra in armeringsjärn i den befintliga plattan från sidan och naja fast dessa i nätet som läggs i den nya formen. Antar att det också innebär att jag måste flytta dräneringsrören, gissar att det inte är bra om de ligger under plattan...

Har planerat för en Thermopool 7x3,5 meter. Det går ju att anpassa måttet som man vill ha det egentligen, så jag skulle kunna välja 7 x 3 meter och slippa krånglet med plattan. Är det ett dumt alternativ?

Mycket tacksam för svar från er poolerfarna :)

Poolgiganten

Utloggad swanthe

SV: Förlänga plattan?
« Svar #1 skrivet: oktober 13, 2011, 16:40:57:57 »
Fixa plattan du, annars kommer du ångra dej när allt är på plats och då är det Mycket jobbigare att (för att inte tala om dyrare) att rätta till. Om du har planerat för en viss poolstorlek så kommer du inte bli nöjd med en mindre. Snacka med nån byggfirma om det verkligen är nödvändigt att skarva plattorna med armeringsjärn.
4x8m med plåtstomme från Svenska poolfabriken, Minimaster med klor och pH-reglering (kolsyra).
Tidigare: 4x8m med polyetenstomme från Poolkungen, romersk trappa, stensarg, Zodiac Tri18Ph saltklorinator med pH-reglering, vattenjet, klasik C excellence pooltak, Vortex3 poolrobot

Utloggad Liemannen

SV: Förlänga plattan?
« Svar #2 skrivet: oktober 13, 2011, 19:23:50:50 »
Kör på 7*3, att skarva plattorna kan om du har otur bli riktigt dåligt. Om du ändå tänker bredda så skarva och armera ordentligt, inte roligt när bara ena plattan sätter sig.

Utloggad anteleaf

SV: Förlänga plattan?
« Svar #3 skrivet: oktober 17, 2011, 08:28:57:57 »
Tack för svaren. Jag har hört mig för hos byggare och betongfirman och enligt dem ska det vara ok att förlänga plattan på detta sätt. Så det får nog bli så.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan