CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: någon som vill ge mig lite tips  (läst 2746 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad libbe

någon som vill ge mig lite tips
« skrivet: juli 10, 2009, 11:48:57:57 »
Hejsan . Har en altan som jag tänker bygga om ,tänker bygga in en pool samtidigt.
Nu skulle jag behöva lite tips vad jag ska välja för pool och vad det kostar.
Har ju sett att det finns billiga pooler hos jf fritid men är det bra kvalite på dom? någon som har köpt där?
Någon som vill höra av sig som har byggt i på i altan i närheten av vetlanda.. eller någon annastans med bilder eller om man skulle få komma och titta.. Även snickare i närheten som kan komma och räkna på kostnaden för detta projkekt.

Poolgiganten

Utloggad William

SV: någon som vill ge mig lite tips
« Svar #1 skrivet: juli 10, 2009, 12:36:14:14 »
Hejsan . Har en altan som jag tänker bygga om ,tänker bygga in en pool samtidigt.
Nu skulle jag behöva lite tips vad jag ska välja för pool och vad det kostar.
Har ju sett att det finns billiga pooler hos jf fritid men är det bra kvalite på dom? någon som har köpt där?
Någon som vill höra av sig som har byggt i på i altan i närheten av vetlanda.. eller någon annastans med bilder eller om man skulle få komma och titta.. Även snickare i närheten som kan komma och räkna på kostnaden för detta projkekt.
Tror säkert att det är bra kvalitet på JF:s pooler. Kolla också Folkpool eftersom jag haft en sådan i 25 år och den "har skött sig bra".  Lite beror ju på hur mycket den får kosta.
Folkpools är lätt att bygga själv.
Smart poolare, född 1935.
Kan lite om mycket samt mycket om pool efter 25 år.
Kör Mac OSX, Macfrälst!

Utloggad hertigen17

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 108
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Skit händer när du spelar i den djupa delen avpool
    • Visa profil
    • http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=4532.0
SV: någon som vill ge mig lite tips
« Svar #2 skrivet: juli 10, 2009, 12:42:21:21 »
Hej!
Vilken pool du väljer är efter hur "fet" plånbok man har och hur mycket av jobbet man klarar av att göra själv. Var inte så insatt i poolbyggnad innan jag började läsa på detta forum det finns en hel del tips och trick som andra poolbyggare har upplevt under resans gång. Där finns också bilder som man kan få inspiration av m.m.
 Jag köpte min pool hos Ecopool och resten av sakerna har jag handlat lite här och lite där, för det skiljer sig hur mycket som helst så har man tid kolla runt. Och jag bygger min pool själv men tog hjälp av en grävfirma när hålet skulle grävas. Om du hyr en minigrävare en hel helg kommer du inte att hinna gräva hålet om du har lite större stenar som jag hade, så det är värt att ta en stor grävare istället. Denne person jobbar dagligen med det och du kan bara stå på sidan och titta på. Det är värt var enda krona.
Jag valde en nedgrävd pool av lecasten som ligger i anslutning till min solveranda. Du skriver att du skulle vilja ha kontakt men en snickare det finns i varje stad som är kunniga på att bygga verandor m.m.
Själv väntar jag på att det skall sluta regna så jag får börja gjuta min botten.
Lycka till!
Lecapool 4*8, djup 1,55 cm, med en trapp och stege.
Och en klorinator. Värmepump SHOTT 100H 10,5 KW.
Pooldammsugare Nitro 71.
############################################################################################################### 1964 - 1966 - 1967 - 1968 - 1970 - 1971 - 1972 - 1976 - 1977 - 1980 - 1993 - 1999 - 2012
Copyright på alla mina bilder.

Utloggad pera56

  • Är klar!
  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Mariefred
  • Antal inlägg: 29
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • www.thewarmers.se/pool.html
    • Visa profil
    • Min hemsida
SV: någon som vill ge mig lite tips
« Svar #3 skrivet: juli 15, 2009, 08:38:02:02 »
Jag bygger min pool själv av tryckimpregnerat virke, formplyfa och material från diverse levernatöre, kolla in min hemsida, (www.thewarmers.se/pool.html). Poolen byggs ihop med altan.
Som ovanstående talare säger så avgör väl plånboken vad man väljer, mitt bygge går på
runt 100k med allt, finns säkert billigare men jag har satsat på rostfritt och VP.
Sen är det ju rätt trevligt för egot att ha byggt den själv :-).

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag