Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Återfyllnad  (läst 16995 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zek

SV: Återfyllnad
« Svar #10 skrivet: juli 02, 2007, 20:45:43:43 »
Du skall ha ett dränerande lager utmed väggarna bestående av drängrus singel eller makadam, spelar ingen roll vilket. Annars väggarna att vara konstant blöta och vatten rinner inte igenom 8-18 som dessutom är ett tjälskjutande material. titta i hålorna på en grusväg. utanför det dränerande lagret skall du ha en duk. Utanför duken kan du fylla med i pricip vad du vill.

Som alternativ till gruslagret kan man sätta en skiva typ isodrän, jackodrän, pordrän, finns flera liknande. På så sätt får man både issolering och dränering och behöver inte köpa något grus förutom kringfyllningen runt rören.
3,5 x 8 x 1,5m med gjuten platta. väggarna är gjutna i skalblock klädda med liner. Bergvärme 28 garder maj-sept

Poolgiganten

Utloggad utopiazz

SV: Återfyllnad
« Svar #11 skrivet: juli 02, 2007, 22:23:11:11 »
vatten rinner inte igenom 8-18

Jag antar att du menar 0-18 

/Johan

Utloggad zek

SV: Återfyllnad
« Svar #12 skrivet: juli 03, 2007, 12:50:56:56 »
Ja jag menar 0-18.
3,5 x 8 x 1,5m med gjuten platta. väggarna är gjutna i skalblock klädda med liner. Bergvärme 28 garder maj-sept

Utloggad henkeblom

SV: Återfyllnad
« Svar #13 skrivet: juli 03, 2007, 15:38:26:26 »
Tack för alla era svar. Jag kommer att fylla igen med gammal fyllnad plus 0-18. 20-30 cm mot poolen blir det singel, jag får chansa att det håller emot bra ändå. Det borde det ju göra.

//H
7x3,42x1,44 egenbyggd träpool. Utrustning från Folkpool. Värmer med jordvärme 900m, Nibe 15kW.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag