VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Felkod E03 vad göra?!  (läst 9025 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Polkalas

Felkod E03 vad göra?!
« skrivet: juni 12, 2020, 18:40:02:02 »
Har köpt en pv hydro-pro p6/32
Fungerade ngn timme sedan har den börjat stänga av sig efter ca 10 min och felmeddelandet E03 visas i displayen.
Har förstått att det har med flödesvakten att göra - filterpumpen är igång och vatten flödar genom systemet!

Hjälp!  <dontkn>

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Felkod E03 vad göra?!
« Svar #1 skrivet: juni 13, 2020, 10:15:09:09 »
Har du en s k bypassventil som styr hur mycket vatten som passerar vid sidan av värmepumpen så behöver du justera in den för lagom flöde genom värmepumpen. Börja med att stänga bypassventilen helt så att du får maximalt flöde genom värmepumpen. Då förväntas felmeddelandet försvinna. Annars kan det vara fel på flödesvakten. På vissa värmepumpar ser man flödesvakten när man tittar in i ett av rören som går in i värmepumpen. Det är som en paddel som förflyttas av vattenflödet. Kolla att det inte sitter något skräp där och att paddeln rör sig.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Mickelin

SV: Felkod E03 vad göra?!
« Svar #2 skrivet: juni 13, 2020, 20:08:14:14 »
Dags att backspola sandfiltret?

Utloggad henrik79

SV: Felkod E03 vad göra?!
« Svar #3 skrivet: juni 15, 2020, 07:49:40:40 »
Har köpt en pv hydro-pro p6/32
Fungerade ngn timme sedan har den börjat stänga av sig efter ca 10 min och felmeddelandet E03 visas i displayen.
Har förstått att det har med flödesvakten att göra - filterpumpen är igång och vatten flödar genom systemet!

Hjälp!  <dontkn>

Hade ett liknande bekymmer igår. Fick helt plötsligt EE03 , trots att bypass etc var inställt korrekt. Visade sig att en backspolning löste problemet, trots att mätaren på sandfiltret stod i det gröna. Vet inte om vattenpumpen är för klen, men det är en knepig balansgång att dels ställa in bypass så att tempdiffen är två grader samt att den inte får EE03. Ökar jag flödet till värmepumpen via bypass blir det ofta bara en grads skillnad, och minskar jag det så att det är två grader krävs det inte mycket blockering i sandfiltret för att EE03 ska komma.

/H

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Felkod E03 vad göra?!
« Svar #4 skrivet: juni 15, 2020, 18:11:30:30 »
Det är samma hos mig. Har jag i en flock-sticka så grumsar det igen filtret tillräckligt för att VP ska stanna. Men det är inte ofta jag har i en sån.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan