VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Dax för nytt poolbygge! Murad eller balja?  (läst 13861 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad gadden

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Åtvidaberg
  • Antal inlägg: 648
  • Total likes: 22
  • Kön: Man
  • Lås- & Larmtekniker @ Elajo Elteknik AB
    • Visa profil
SV: Dax för nytt poolbygge! Murad eller balja?
« Svar #10 skrivet: juli 27, 2012, 20:49:23:23 »
Gör gärna det...fixa bilder alltså ;D

Kul att ni är nöjda med allt!
J&F Storpool 7.3x3.6m
75kg Sandfilter
Bergvärme Nibe 1245-8 + Pool40
VVX Pahlén Aqua-MEX Titan 70kW Standard
Walu Evolution Translucent Blue Safety Cover
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7734.0
Bor: Åtvidaberg

Poolgiganten

Utloggad bustermannen

SV: Dax för nytt poolbygge! Murad eller balja?
« Svar #11 skrivet: juli 27, 2012, 21:05:08:08 »
Jag vill bara sälla mig till berömmet av Söderro. Vi anlitande dem också och det "flöt" fint hela vägen.

per

Tänkte att jag skulle berätta hur poolbygget blev och vad vi valde...

Nu är det hela klart och vi badar i 31 grader vatten, gott!

Iallafall...

Vi valde faktiskt en overflow pool! Dyrt, men sjukt häftigt. Poolen är 8x4x1,5 m med overflow som rinner över en ränna i rostfritt.

Poolen beställdes från Söderro Gård AB, med en fantastisk service. Kan varmt rekommendera företaget, och då skall ni veta att jag är ett detalj freak!
De små saker som inte stämt har de rättat till omgående utan att diskutera merkostnader osv.

Till en början var vi helt övertygade om att vi skulle ha ett automatiskt överdrag, men det blev ett lågt pooltak istället bara 750mm på högsta punkt.

Uppvärmningen går via värmepannan och bergvärme. Fantastiskt att kunna ställa på pannan exakt vilken grad du vill ha i poolen. Dyrt? Vet ej än, men troligen billigare än en luft.

Niveko kom med poolen exakt den dag jag fått som leveransdatum och sedan började det tunga arbetet med att återföra med torrbruk.
Dessförinnan hade vi gjutit en platta med isolering som poolen skulle stå på.

Då kranföraren lyft ner poolen var det bara att göra allt metodiskt undertiden som man fyllde den. Det tog 2 dagar för 2 man att återfylla med torrbruket. Ett tips! Beställ färdig torrbruk, att blanda själv är synden...

Något negativt?
Nja, egentligen inte, men eftersom jag är petig skall man vara medveten om att en overflowpool blir som ett gigantiskt vattenpass. Trots att vi gjöt med laser samt flytspacklade plattan så slår poolen på ett par millimeter i ena hörnet. Detta gör att det inte rinner över lika mycket här, eller knappt något alls.
Men i ärlighetens namn så stör det faktiskt inte så mycket då den enda gång man ser det är då det är HELT vindstilla och inga rörelser finns på vattenytan.

Ska se om jag kan fixa bilder...
PP-pool 8 x 4 m från Söderro Gård, snyggt nedlagd i bunkeflostrand. VP G&J

Utloggad Jimbo

SV: Dax för nytt poolbygge! Murad eller balja?
« Svar #12 skrivet: juli 29, 2012, 18:48:39:39 »
Hittade en del bilder, har inte varit jätte flitig på att fotografera, men ett par blev det...

Här anländer poolen från fabriken.

Utloggad Jimbo

SV: Dax för nytt poolbygge! Murad eller balja?
« Svar #13 skrivet: juli 29, 2012, 18:52:49:49 »
Efter att en kranförare lyft den på plats på den gjutna plattan var det bara att börja återfylla med torrbruk (cement blandat med stenmjöl).
Det var bland get jobbigaste jag gjort faktiskt, för att inte nämna det tråkigaste!

Men till slut blir det klart även om det inte känns så när man börjar...

Utloggad Jimbo

SV: Dax för nytt poolbygge! Murad eller balja?
« Svar #14 skrivet: augusti 01, 2012, 22:41:37:37 »
Resultatet!

Tänkte att jag även skulle lägga upp en nattbild för att visa taket med belysningen tänd. Taket är i klarglas, därav det fantastiska skenet från poolen.

Utloggad Pool2010?

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Östervåla
  • Antal inlägg: 70
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Dax för nytt poolbygge! Murad eller balja?
« Svar #15 skrivet: augusti 02, 2012, 08:55:26:26 »
Mycket läckert!  O0
Folkpool Octavia 3,6*6,6*1,44 med 150 cm trappa och mosaikliner. Värmer med Zodiac Powerfirst värmepump.
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=6147.msg45664#msg45664

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag