VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Varning för försäljning av pooldammsugare på blocket  (läst 4556 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad slinds

Varning för försäljning av pooldammsugare på blocket
« skrivet: maj 22, 2009, 18:25:45:45 »
Skulle köpa en Kreepy krauly och en kille annonserade att han hade 6 st av dessa.
När jag betalt skickade han en billigare modell av namnet Kreepy Kadet som inte har ytrengörning
som ingår. Bilden på blocket visar en Kreepy krauly av dyrare modell. Alltså VARNING alla poolägare !.

Dessutom spelar han dum när man ifrågasätter detta. Man blir så leds......

Hoppas detta hjälper någon.

Hat så kul i spat  !

Poolgiganten

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Varning för försäljning av pooldammsugare på blocket
« Svar #1 skrivet: maj 22, 2009, 19:20:38:38 »
Skulle köpa en Kreepy krauly och en kille annonserade att han hade 6 st av dessa.
När jag betalt skickade han en billigare modell av namnet Kreepy Kadet som inte har ytrengörning
som ingår. Bilden på blocket visar en Kreepy krauly av dyrare modell. Alltså VARNING alla poolägare !.

Dessutom spelar han dum när man ifrågasätter detta. Man blir så leds......

Hoppas detta hjälper någon.

Hat så kul i spat  !
Riktigt irriterande  >:( - lider med dig kompis!
Polisanmäl "f-n-skapet" kvickt som attan om du inte redan gjort det - verkar ju som han är "nåbar" och då kan han få problem - falsk varudeklaration är inte att leka med och modellerna är ju uppenbart spårbara så det är bra förutsättningar att klämma dit honom....
Och inte minst, tack för din varning.

Mvh. "Poolbadaren"
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Utloggad Drogen

SV: Varning för försäljning av pooldammsugare på blocket
« Svar #2 skrivet: maj 22, 2009, 19:25:52:52 »
F-n va sne man blir. Jag handlar mycket på nätet, både begagnat och nytt, och det är mycket sällan någon ens försöker att luras verkar det som. Tråkigt när det händer i alla fall... Tack för varningen här!
Allting i smått p.g.a. kedjehus och liten tomt. 5x3,5 murad poolstomme i Leca på platta. Texsun solpaneler med hembyggd PLC-styrning. Betongplattor 50x50 som markbeläggning runt hela poolen fram till poolkant.

Utloggad Pea

SV: Varning för försäljning av pooldammsugare på blocket
« Svar #3 skrivet: maj 22, 2009, 20:00:01:01 »
han är ansvarig för att det som står i annonsen är det han levererar, går han att nå så att du kan få fram personuppgifter så anmäl han direkt.
jag har en kompis som sålde en gammal motorcykel en zundapp 125 kb. han hade skrivit helrenoverad i annonsen, växellådan rasade för köparen och det var ju så att allt utom växellådan var renoverat, kompisen åkte på att betala renovering av växellådan för att han skrivit helrenoverad i annonsen.
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad slinds

SV: Varning för försäljning av pooldammsugare på blocket
« Svar #4 skrivet: maj 22, 2009, 20:02:42:42 »
Hejsan,

Vi är mitt uppe i poolbygget och pooldäck samt en dörr och avgränsning till baksidan av huset och dessutom ska en kille komma o koppla in bergvärmen i början på veckan, så att polisanmäla är det sista man orkar.Det är bara irriterande att få ett brev hem med "ärendet nerlagt" p.g.a att de inte orkar lösa småbekymmer. Tack för stödet dock  :). Jag har också handlat väldigt mycket på nätet i många år och då och då råkar man illa ut..man känner att man tröttnar när man själv försöker vara så ärlig som möjligt.

Tack o bada lugnt :)

Utloggad Fia

SV: Varning för försäljning av pooldammsugare på blocket
« Svar #5 skrivet: maj 22, 2009, 20:06:29:29 »
Vilken typ av pool bygger du, slind?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad slinds

SV: Varning för försäljning av pooldammsugare på blocket
« Svar #6 skrivet: maj 22, 2009, 22:23:27:27 »
Hej Fia,

Bygger en 7,6x4,5 pool från jf-fritid som vi grävt ner o bygger ett trädäck runt. Sen ska vi ha en fläktkonvektor som ger kyla från bergvärmen och värme till poolen. Har tagit kort på hela processen.
Just nu ser det ut som en byggarbetsplats :D...men poolen är fylld och vi har börjat med trädäck.
jag bara längtar till att hoppa i men just nu är det bara 12 grader...brrrr...ingen värme är kopplad än.ska göras nästa vecka. Man "lurar" alltså värmepumpen att tro att den värmer huset men i verkligheten kommer den att värma poolen och ge kyla inomhus billigt. Konvektorn ska kosta som en glödlampa om dagen i ström. Har inget soltäcke än. Just nu är den täckt med vintertäcket för allt grus o sågspån o div. Min kompis har en 10 m pool och säger att vanlig bubbelplast går jättebra som soltäcke. Det enda billigaste alternativ jag hittat är en rulle på 150 meter ! i 1,5 m bredd som säljs till företag eller om man ringer. Nån som vet var de säljer bredare ?. priset låg väl på ca 800 kr plus moms o frakt. Man borde ju kunna svetsa samman detta till ett bredare med nåt ?. Ganska bra pris ändå..Kommer ej ihåg namnet, men man kan ju söka på bubbelplast på nätet. Ideer mottages tacksamt.


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan