VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Murarfrågor  (läst 915 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad KlasG

Murarfrågor
« skrivet: oktober 12, 2018, 12:04:09:09 »
Pool i leca, 8,4x5,4.

Avsikt att använda 19x19x59

Ska/kan man skippa stötfogen i understa skiftet (eller på några väl valda ställen för dränering bakom linern?

Stödben på långsidan, behövs det när man ska återfylla enda långsidan 100% och andra långsidan kommer hållas emot av 200 m2 trädäck?

Mvh

Poolgiganten

Utloggad KlasG

SV: Murarfrågor
« Svar #1 skrivet: oktober 17, 2018, 13:02:34:34 »
Då svar uteblev konsulterade jag en bekant som murat många pooler.
Ifall att någon annan undrar:

Han skulle aldrig skippa stötfogen i understa skiftet.
Stödben behövs.

/KlasG

Utloggad Erica

SV: Murarfrågor
« Svar #2 skrivet: oktober 17, 2018, 19:20:28:28 »
Ja stödben lär behövas, i vart fall på den sidan som är mot trädäcket. Eftersom trä är elastiskt och inte styvt som murad Leca så lär Lecan inte få något stöd av trädäcket. På den sida man motfyllt skulle det nog hålla ändå, men jag skulle aldrig vilja ha min pool byggd på det viset för du riskerar då att få en känslig pool som inte tål kanske ens delvis tömning utan att det kan hända saker. Så länge som den är full är det nog liten risk, men varför sätta sig i en känslig situation när stödbenen måste vara en ganska minimal del av poolbygget ?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan